احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در کردستان کلید خورد

نوبخت گفت: احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در استان کردستان کلید خورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به کردستان در فرودگاه سنندج به خبرنگاران گفت: احداث دو هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در استان کردستان کلید خورده است و در این سفر یک‌هزار و 700 کلید این واحدهای مسکونی تحویل متقاضیان خواهد شد و 300 واحد دیگر نیز تا ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 200 میلیارد تومان مازاد بر اعتبارات کردستان برای پروژه‌های قابل اتمام تا پایان سال در نظر گرفته شده است، افزود: هدف از سفرم به کردستان بررسی طرح‌هایی است که در فرصت مغتنم باقبمانده از دولت بتوانیم به نتیجه برسانیم.

 

وی اعلام کرد: 26 طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و 300 میلیارد تومان در دستور کار است، گفت: یک‌هزار و 100میلیارد تومان از اعتبار این پروژه‌ها پرداخت شده و مابقی نیز امیدواریم هرچه زچدتر تحقق یابد.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: مناسب‌ترین و مطلوب‌ترین طرح برای ما راه آهن تهران همدان سنندج است که تلاش می‌شود قبل از اتمام دولت دوازدهم با قطار از تهران به سنندج بیاییم.

 

نوبخت همچنین در آئین افتتاح 3400 واحد مسکن محرومین وآسیب‌دیده از سیل 98 در سنندج یادآور شد: امروز این واحدها به محرومین و آسیب‌دیدگان ناشی از سیل سال قبل تحویل داده می‌شود و جای خوشحالی دارد که لبخند را بر لبان سه هزار و 400 خانوار می‌آوریم.

 

وی در مراسم آغاز عملیات اجرایی سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب سنندج و افتتاح واحد ازن‌زنی تصفیه‌خانه آب شماره یک سنندج اظهار کرد: این پروژه یکی از مهمترین اتفاقاتی است که برای بهبود کیفیت آب شرب سنندج اجرایی می شود و طی چند ماه گذشته از سوی مسئولان استان پیگیری های بسیاری شده است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه مصوبه تامین منابع مالی برای اتمام این پروژه گرفته شده دیگر مشکلی در راه اجرایی شدن آن وجود دارد اما به هر حال با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم که ممکن است زمان اجرا را کمی طولانی تر کند که تلاش می کنیم این اتفاق نیافتد.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: با توجه به اینکه منابع مالی کشور محدود است سعی می کنیم اعتبارات به پروژه های مهمتر تخصیص یابد که در این استان بحث آب شرب سنندج و راه آهن کردستان از اولویت‌دارترین پروژه‌های کشور هستند.

 

نوبخت یادآور شد: برای توسعه کردستان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم و خدماتی که منجر به رفاه و توسعه استان کردستان شود را در اولویت پروژه‌های کشور برای تامین اعتبار قرار می‌دهیم.

 

وی در ادامه سفر خود به کردستان در افتتاح بوستان 20 هکتاری کوچکه‌ره‌ش سنندج که از بزرگترین پروژه‌های شهرداری سنندج در سالجاری است، حضور یافت.

 

 

 

 

کد خبر 1023397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha