گفتمان عفاف و حجاب در بندرانزلی برگزار شد

حجت الاسلام خوبرو از برگزاری گفتمان انقلاب اسلامی با عنوان حجاب و عفاف همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و میلاد امام خمینی(ره ) و ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «عباس خوبرو » امروز (چهارشنبه،15 بهمن ) در گفتمان عفاف و حجاب که در آستان مقدس آقا سید نجفی با حضور مردم، بانوان خادمه امام زادگان، هیات های امنا و مدیران مراکز فرهنگی قرآنی برگزار شد گفت: زن به عنوان يك انسان در جامعه جاهلى جايگاهي نداشت اما اسلام براي زنان ارزش و جايگاهي ویژه قائل شد که در بسياري از موارد آنان را بالاتر از مردان دانسته است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه انقلاب اسلامي ايران در سطح داخلي و بين‌المللي دستاوردهاي بسيار زيادي داشته كه حضور زنان در عرصه‌هاي فرهنگي، اجتماعي از آن‌جمله است، تصریح کرد: اما نگاه غرب به زنان امروزه ابزاري شده و کرامت و ارزشی براي آنها جايگاه آنان قائل نیست و این جایگاه فراموش شده است.

 

 وی با اشاره به آیه ان الذین آمنوا و عملوالصالحات اولئک هم خیر البریه  گفت: مرد و زن مسلمان جامعه را‌می سازند و از کنار آن بهترین مخلوقات و انسانها پرورش می یابند.

 

وی درباره اقشار خاکستری و افرادی که اعتقاد به دین ندارند افزود: آنها در بقاع متبرکه برای بازدید و تماشا می روند و بهترین فرصت برای جذب آنها به طرف اهل بیت (ع) و آشنایی با فرامین قرآن استفاده از پتانسیل امامزادگان و بقاع متبرکه است.

 

حجت الاسلام خوبرو خاطر نشان کرد: اخلاق و منش اسلامی خادمان باعث ترویج فرهنگ اسلامی و اقبال زائران به زیارت مجدد از امامزادگان خواهد شد.

 

در پایان این مراسم اداره اوقاف وامور خیریه بندر انزلی با همکاری هیات امنا آستان مقدس امامزادگان بی بی حوریه، آقا سید نجفی، سید صالح غازیان و چاه صاحب الزمان (عج) به ۱۴ نفر از بانوان که خادمان امام زادگان افتخاری اند لوح و هدایایی اهداء شد.

کد خبر 1023401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha