شیوه تربیتی حضرت زهرا(س) بر محور معنویت گرایی و توحید مداری است

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه حضرت زهرا(س) موفق ترین نمونه تربیت در تاریخ بشریت است گفت: مدل تربیتی حضرت زهرا(س) بر محور معنویت گرایی و توحید مداری استوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ستار علیزاده» امروز( پنجشنبه، 16 بهمن) در دیدار با بانوان شاغل در اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، گفت: حضرت زهرا(س) یار و یاور برجسته ترین شخصیت تاریخ است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه حضرت زهرا(س) موفق ترین نمونه تربیت در تاریخ بشریت است، افزود: این بانوی بزرگ آینه تمام نما و بهترین جلوه شخصیت پیامبر اکرم(ص) است.

 

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از سبک زندگی اسلامی و انقلابی حضرت زهرا(س) در عصر کنونی گفت: دینداری و اصل معنویت از نکات برجسته حضرت زهرا(س) بود.

 

علیزاده با اشاره به اینکه بحران اساسی در دنیای امروز کمبود معنویت است، اذعان داشت: مدل تربیتی حضرت زهرا(س) بر محور معنویت گرایی و توحید مداری استوار است.

 

وی دومین اصل برجسته در سیره حضرت زهرا(س) را شناخت و معرفی دشمن و مبارزه با دشمنان برشمرد و گفت: در قرآن کریم 13 سوره با دشمن شناسی آغاز می شود که بیانگر اهمیت این موضوع در مبانی اسلام است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان یادآور شد: عدم همراهی با دشمنان خط قرمز قرآن و معارف اسلامی است که در زندگی اهل بیت به صورت خاص جلوه گر شده است.

 

وی خاطرنشان ساخت: کوچک نشمردن دشمن، شناخت نفوذی ها، شناخت شیوه ها و نقشه های دشمن از رئوس دشمن شناسی در سیره حضرت زهرا(س) است.

 

علیزاده ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان را از دیگر ابعاد سبک زندگی فاطمی خواند و گفت: استقامت همه جانبه در زندگی این بانوی بزرگ دیده می شود و اعتقاد عمیق به دین و اعتقادات اسلامی در هر سطحی از زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیه) قابل الگوبرداری است.

 

وی اعلام کرد: زنان و دختران جامعه اسلامی که فاطمی می اندیشند، ثابت کردند می شود ضمن نقش آفرینی در جامعه، در خط اسلام و اهل بیت(ع)بود و اینها به برکت انقلاب است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: نقش زنان فاطمی در پیروزی انقلاب غیر قابل انکار است و این نقشی است که انقلاب به زنان و دختران ما داد.

 

گفتنی است، در پایان این جلسه از بانوان حاضر با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

کد خبر 1023457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha