مشارکت ۶۷۳ کانون فرهنگی هنری خراسان جنوبی در طرح ملی « ایران قوی»

حجت الاسلام سبزه کار از اجرای طرح ملی «ایران قوی» در بین ۶۷۳ کانون فرهنگی مساجد خراسان جنوبی خبر داد و گفت: کانون ها برای ثبت فعالیت های خود در این طرح تا ۲۲ بهمن‌ماه فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» امروز (۱۶ بهمن) در برنامه زنده صبحانه شبکه استانی خاوران با موضوع تشریح برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور بر اساس مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۷۱ با هدف احیای کارکردهای مسجد، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و جذب نوجوانان و جوانان فعالیت خود را زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد آغاز کرد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح کشور، گفت: در حال حاضر ۶۷۳ باب کانون فرهنگی هنری با عضویت ۵۰ هزار نفر در سراسر استان خراسان جنوبی وجود دارد که به صورت شبکه ای بچه های مسجد فعالیت های مختلفی را انجام می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه کارکردهای مساجد باید مبتنی بر اقتضائات جامعه به روز رسانی شود، ادامه داد: در همین راستا با شیوع ویروس کرونا فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری در بستر فضای مجازی تدوام دارد.

 

حجت الاسلام سبزه کار در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری بری قوی شدن ایران در عرصه فرهنگی اشاره کرد و افزود: در همین راستا اجرای طرح ملی «ایران قوی» ذیل زیست‌بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) در دستور کار بچه های مسجد قرار گرفت.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی محورهای اصلی طرح ایران قوی را «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده» و «مقاومت و عزت ایرانی» بیان کرد و گفت: در این طرح کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مسیر « فستبقوا الخیرات» برای انجام عمل خیر با یکدیگر رقابت سالمی دارند و هر کانونی در این طرح می‌تواند تا سقف ۲۰ هزار امتیاز کسب کند.

 

حجت الاسلام سبزه کار عنوان کرد: این طرح در قالب سه شبستان «شبستان فرهنگ»، «شبستان هنر» و «شبستان نوآوری» اجرا می‌شود که ذیل این شبستان‌ها ۱۲ رواق تعریف شده که در طرح ملی ایران قوی هر یک از آنها توسط استانی معین راهبری می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز کانون های فرهنگی و هنری تبدیل به شبکه ای ارزشمند شده است که با تداوم ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها، همچنان پویا و فعال می توانند فعالیت های فرهنگی و هنری خود را ادامه دهد، گفت: البته در این راستا مشکلات زیرساختی در بحث اینترنت در برخی مناطق استان وجود دارد اما سایر کانون ها فعالیت های مختلف خود را از بستر فضای مجازی عرضه می کنند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ضمن قدردانی از همه فعالان مسجد در اجرای هر چه بهتر طرح ایران قوی، ادامه داد: کانون ها برای ثبت فعالیت های خود در این طرح تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری فرصت دارند البته استان واجد شرایط به عنوان پایتخت فهما در سال آینده معرفی و انتخاب خواهد شد.

 

وی در پایان برای تأسیس و راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری در شهرها و روستاهای استان خراسان جنوبی که ظرفیتی در آن وجود دارد، اعلام آمادگی کرد.

 

 

 

کد خبر 1023471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha