تولیدات مختلف فرهنگی کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد

احسانی با بیان اینکه تولیدات فرهنگی و هنری کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد، گفت: همدان از معدود استان‌هایی است که در ایام کرونا هیچ برنامه فرهنگی و هنری آن تعطیل نشده و برنامه‌های ابتکاری بسیاری در سطح ملی و استانی داشتیم.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: همدان از معدود استان‌هایی است که در ایام کرونا هیچ برنامه فرهنگی و هنری آن تعطیل نشده و برنامه‌های ابتکاری بسیاری در سطح ملی و استانی داشتیم.

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر ویژگی‌های خاص خود را دارد و برنامه‌های این حوزه تعطیل بردار نیست، خاطر نشان کرد: در شرایط شیوع کرونا وضعیت اجرای برنامه‌ها تغییر پیدا کرده، اما تعطیل نشده است.

 

وی یکی از کارکردهای تولیدات حوزه فرهنگ و هنری را کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه عنوان کرد و یاد آور شد: به هر میزان که شاخص‌های فرهنگی و هنری را در جامعه نهادینه کنیم؛ آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد داشت و به جامعه امید و نشاط تزریق خواهد کرد.

 

احسانی، تربیت نسل جوان مؤمن و پاییند به ارزش های انقلاب را نیازمند کار منسجم فرهنگی از سوی دستگاه های متولی دانست و یادآور شد : «امروز دشمنان مردم  فضای رسانه ای را به گونه ای مدیریت و هدایت می کنند که درصدد سست کردن باورهای دینی جوانان هستند و برای مقابله با آنها نیازمند کار فرهنگی هدفمند هستیم.

 

وی با یادآوری این که در مواجهه با آسیب های اجتماعی و فرهنگی باید اقدامات فرهنگی انجام دهیم ، تصریح کرد : «برای کاهش آسیب های اجتماعی که عمدتا ریشه فرهنگی دارند ناگزیر از برنامه ریزی فرهنگی برای کاهش این آسیب ها هستیم و این کار عزم ملی همه دستگاه های مرتبط و متولی را می طلبد.

 

 

 

کد خبر 1023552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha