حضرت زهرا(س) نقطه قداست همه فرق اسلامی هستند

تولیت حوزه علمیه ثامن‌الائمه(ع) گفت: حضرت زهرا(س) نقطه قداستی همه فرق اسلامی هستند، مکتب‌های عرفانی مهم و زیادی هستند که خود را به حضرت زهرا(س) منصوب می‌دانند و به ایشان متوسل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «سعید جازاری» شامگاه چهارشنبه ۱۵ بهمن به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) در حوزه علمیه ثامن‌الائمه(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: حضرت زهرا(س) نقطه قداستی همه فرق اسلامی هستند.

وی افزود: اگر بخواهیم معجزه پیامبر اکرم(ص) و اسلام را در یک نفر خلاصه کنیم ایشان حضرت زهرا(س) هستند، حضرت زهرا(س) بیش از ۱۸ سال بیشتر عمر نداشتند اما برای اسلام و ولایت برکات فراوانی داشتند.

تولیت حوزه علمیه ثامن‌الائمه(ع) با بیان اینکه گزارش های تاریخی نسبت به حضرت زهرا(س) محدود است سندهای موثق شاید به یک جلد برسد اما همین فرد با این دوران کوتاه عمر بابرکت‌ترین حیات را دارند، عنوان کرد: در بعد معرفتی چه جریان‌های بزرگی که به حضرت زهرا(س) منصوب هستند، هزاران سال پیش دانشگاه‌ها بزرگی همچون دانشگاه الازهر مصر و سایرین در جهان اسلام به نام حضرت زهرا(س) تاسیس شده و امروز هنوز هستند.

حجت‌الاسلام جازاری ادامه داد: مکتب‌های عرفانی مهم و زیادی هستند که خود را به حضرت زهرا(س) منصوب می‌دانند و به ایشان متوسل می‌شوند.

وی بیان کرد: شخصیت حضرت زهرا(س) حتی بر مسیحیان هم اثر کرده است، به عنوان مثال نام فاطیما در پرتقال ورژن مسیحیت الگوگرفته از حضرت زهرا(س) است. تنها نامی که در بین مسیحیت ارتدوکس، ارامنه، عاشوری و کاتولیک وجود دارد نام فاطیما است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه وجود حضرت زهرا(س) یک وجود بسیار بابرکتی است، اظهار کرد: در دنیای شیعه هم نام حضرت زهرا(س) یک برکت مطلق و قداست خاصی دارد، وقتی شخصیت‌هایی مثل لوئی مسینیون، رودل اتو، وقتی می‌خواهند اسلام معرفتی را بشناسند از حضرت زهرا(س) شروع می‌کنند.

تولیت حوزه علمیه ثامن‌الائمه(ع) افزود: لویی مسینیون وقتی کار را برای شناخت اسلام آغاز کرد روی مبحث مباهله رفت زیرا می‌خواست بداند که نگاه اسلام به مسیحیت چیست، این فرد وقتی وارد بحث آیات مباهله می‌شود محو حضرت زهرا(س) می‌شود، کار به جایی می‌رسد که درباره حضرت زهرا(س) کتاب می‌نویسد همین شخصیت بر اساس نگاه به حضرت زهرا(س) کتاب حضرت سلمان را نوشت که جایگاه او را با این عنوان که سلمان صحابه فارسی پیامبر اسلام و یکی از اهل‌بیت(ع) است تشریح کند.

وی ادامه داد:  وقتی دکتر شریعتی کتاب فاطمه فاطمه است را نوشت بسیاری فکر کردند که ایشان ورژن اهل‌بیتی را دارد بیان می‌کند در حالی ایشان شاگرد لوئی مسینیون بوده و زمانی کتاب را نوشته که لوئی مسینیون بحث عرفان فاطمی را مطرح کرده است.

حجت‌الاسلام جازاری با بیان اینکه حضرت زهرا(س) گوهر هستی هستند، گفت: حسن سلیقه در اینکه روز زن را به نام حضرت زهرا(س) نامگذاری کردند بسیار ارزشمند است، بسیاری از کشورها روز زن را دارند اما متاسفانه تحت تاثیر فمینیست و جریان‌های فکری مادی قرار دارند. ولادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز زن جلوه اسلام است.

استاد حوزه علمیه با تبریک دهه فجر ابراز کرد: در قداست امام شک ندارم، انقلاب طی ۴۰ سال دستاوردهای خوبی داشته چالش هم داشته است اما این چالش ها در اثر این بوده است که نیت امام راحل و رهبرمعظم انقلاب درباره انقلاب پیاده نشده است .

وی افزود: ثمره قداست امام این بود که به  نفس پاک ایشان نام شیعه به همه جهان رسید. بسیاری از نقاط دنیا نامی از اسلام به خصوص نامی از شیعه را نشنیده بودند، در کشورهای دیگر حسینیه و فاطمیه داشتن محال بود، امروز حتی در یک نقطه دنیا نیست که مجلس روضه امام حسین(ع) نباشد و شیعیان پاتوق نداشته باشند، این به برکت انقلاب امام راحل است.

کد خبر 1023554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha