انقلاب اسلامی در پرتوی صنعت سینما مفاهیم ارزشی  و انسانی را به همه دنیا صادر می‌کند

حیدری با بیان اینکه هنر، هنرمند و سینما با انقلاب اسلامی رابطه ای عمیق دارند گفت: امروز انقلاب اسلامی در پرتوی صنعت سینما، تئاتر و سایر رشته‌های هنری به خود می بالد و مفاهیم ارزشی و اخلاقی و انسانی خود را به همه دنیا صادر می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمد حیدری» در آئین افتتاحیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در سینما نخل خرمشهر اظهار کرد: کار بزرگی صورت گرفته که همزمان با سراسر کشور سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در یکی از شهرستان‌های مرزی استان خوزستان که پایتخت شهادت و مقاومت است، برگزار می‌شود.

 

فرماندار ویژه خرمشهر، با بیان اینکه در طول این دوره 16 فیلم پخش شده در تهران نیز در خرمشهر اکران می‌شود افزود: این یک موفقیت بزرگ در عرصه هنر و سینماست.هنر و هنرمند جلوه‌ای دقیق، ظریف و نگاه عمیق به پدیده‌ها و مسائلی است که خیلی از افراد توانایی دیدن و شناخت پدیده‌ها را از آن زاویه ندارند.

 

وی با تاکید بر اهمیت هنر تصریح کرد: هنرمند به واسطه ظرافت فکری و احساس مسئولیت نسبت به مسائل فرهنگی آن را به درستی ترسیم، تدوین و عملیاتی می‌کند.

 

حیدری یکی از ساز و کارهای مهم و نافذ برای انتقال پیام و یا برای دفاع از فرهنگ، هویت، تاریخ و آرمان کشور را مسئله هنر و سینما دانست و اضافه کرد: هنر، هنرمند و سینما با انقلاب اسلامی رابطه ای عمیق دارند. امروز انقلاب اسلامی در پرتوی صنعت سینما، تئاتر و سایر رشته‌های هنری به خود می بالد و مفاهیم ارزشی و اخلاقی و انسانی خود را به همه دنیا صادر می‌کند.

 

وی سینمای انقلاب را جهانی خواند و بیان کرد: آن چیزی که انقلاب اسلامی ایران را جهانی کرد، سینمای مستقل و هنر مبتنی بر هویت و تاریخ و تمدن کشور بود چرا که سینما انقلاب اسلامی، تنها سینما مستقل دنیاست که ابتذال در آن راه ندارد و اخلاق بر آن حکم‌فرماست و چهارچوب‌های اخلاق و انسانیت در آن تبلور یافته است.

 

فرماندار ویژه خرمشهر یکی دیگر از تلاش های دشمن را انحراف سینمای انقلاب از مسیر راستین خود عنوان کرد و ادامه داد: هالیوود تلاش کرد که سینمای ایران از ارزش‌های والای اجتماعی و اخلاقی فاصله بگیرد اما در پرتو هنرمندان اصیل، اخلاق مدار و با تقوا این حربه دشمن محقق نشد.

 

وی هنرمندان را سربازان جبهه فرهنگی و افتخار آفرین دانست و خاطر نشان کرد: هنرمندان بخشی از جریان اصیل انقلاب اسلامی هستند اما کسانی که به دنبال جدا کردن هنرمندان از جریان انقلاب اسلامی هستند، در چهارچوب انقلاب و نیروهای انقلاب تعریف نمی‌شوند.

 

همچنین «قدرت اله طمیمیان» عنوان کرد: منطقه آزاد اروند از فیلم‌های که عوامل و هنرمندان آبادان و خرمشهر، کشف استعدادهای جدید هنری و معرفی جاذبه‌های فرهنگی هنری و اقتصادی این دو شهرستان‌ را در اولویت قرار دهند حمایت خواهد کرد.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ابراز کرد: 3 سینمای مهر و آزادی در آبادان و نخل خرمشهر برای اکران  ۱۶ فیلم جشنواره فیلم فجر در منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده است.

 

وی آبادان و خرمشهر را پایتخت مقاومت و ایستادگی مردم ایران در 8 سال دفاع مقدس برشمرد و یاد آور شد: از آثار هنری که مقاومت و رشادت‌های مردم منطقه را به نمایش بگذارند حمایت خواهد شد. در جشنواره فیلم فجر آثار فاخری با موضوع آبادان و با حضور بازیگران آبادانی وجود دارد.

 

این مراسم در خرمشهر با اکران فیلم سینمایی «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرای آغاز و به مناسبت سالروز ولادت باسعادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) از بانوان شرکت کننده تجلیل شد.

 

همچنین در آبادان این دوره از جشنواره با اکران فیلم های سینمایی «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی در سینما آزادی و «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرای در سینما مهر آبادان افتتاح شد.

 

شب گذشته سینما آزادی آبادان میزبان نیکی کریمی، پانته آ پناهی ها و فرشته حسینی بازیگران مطرح سینمای ایران بود.

 

کد خبر 1023588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha