نگاه سیاسی در رد بودجه ۱۴۰۰ وجود نداشت/ اجازه صادارت دام به عشایر داده شود

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اجازه صادارت دام به عشایر داده شود و درصدی برای صادرات دام عشایر اختصاص یابد و مدیریت شود، بسیاری از مشکلات پیش روی عشایر استان مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «سارا فلاحی» در نشست نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان امور عشایری کشور در فرمانداری شهرستان ایوان، اظهار کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی مناسب برای نشر ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در رد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی، نگاه غیرتخصصی و سیاسی وجود نداشت و  باید گفت که به لحاظ تخصصی نیز  نمایندگانی که در کمیسیون تلفیق  مجلس حضور داشتند به کلیات این بودجه رای منفی دادند و به همین خاطر رد شد.

 

فلاحی بیان کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ به صورت انبساطی بسته شده بود، ۸۴۱ هزار میلیارد ریال بودجه عمومی در این بودجه لحاظ شده بود که در کمیسیون تلفیق به  ۱۱۴۳ میلیارد ریال افزایش یافت و این باعث می شد که طبقات محروم جامعه علی رغم اینکه فکر می کنیم به نفع آن ها کار می کنیم، روز به روز در باتلاق فقر بیشتری  فرو بروند، یک نگاه آرمانی به بودجه شده بود، هر چند که برای استان ایلام بودجه ی خوب بسته شده بود اما باید منابع آن نیز مشخص می شد که و خیلی جاها، نفتی تر شده بود.

 

وی تصریح کرد: در لایحه بودجه مقرر شده بود  که از پایه های نفتی در بودجه ریزی عدول کنیم، اما متاسفانه ظاهرا هر از چند گاهی به نقطه اول بر می گردیم و این یک مشکل ساختاری است، همه ما بالاخره در یک فضای سیاسی نفس می کشیم و مجلس تلاش کرد که بودجه را تصحیح کند که مردم متضرر نشوند، برای ما مردم ملاک است هر چند امروز همه خود را پشت مردم قایم می کنند و امیداوریم که این مردمداری منطقی باشد.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرستان ایوان به لحاظ فرهنگی، اقتصادی و میراث فرهنگی و گردشگری و منابع دارای ظرفیت های بالقوه ای است اما مشکلاتی نیز متناسب با شرایط شهرستان وجود دارد، شهرستان ایوان یکی از شهرستان هایی است که مورد اجحاف قرار گرفته  است و خیلی فرصت داده نشده که متناسب با نخبگانی که داشته است مورد توجه به لحاظ توزیع عادلانه اعتبارات قرار گیرد، باید گفت که صندلی های قدرت خیلی نمی ماند و برای خدمت به مردم است.

 

فلاحی با اشاره به اینکه ما در این شهرستان در یک بمباران رژیم بعثی در دوران دفاع مقدس ۱۴۶ شهید تقدیم آرمان های انقلاب کرده ایم، افزود: بیش از ۳۶۰ شهید در این شهرستان تقدیم انقلاب اسلامی شده است، بیش از یک هزار آزاده داریم و ۷ فرزند این شهرستان در روز عاشورا در عملیات سومار به شهادت رسیده است.

 

وی با بیان اینکه نگاه سازمان امور عشایری نگاه قابل تقدیری است، ابراز کرد: باید گفت که عشایر امروز خود یک کشور بوده و نیازمند توجه بیش از این میزان هستند. توجه اساسی شود و صرفا به گفتار و صحبت اکتفا نشود، در همین شهرستان ایوان مناطق صعب العبوری عشایری وجود دارد که خودرویی مناسب برای اوقات بحرانی وجود ندارد، باید اورژانسی در محل  زرنه مستقر شود که مورد استفاده عشایر منطقه قرار گیرد.

 

فلاحی با تاکید بر اینکه باید برای بحث قاچاق دام باید فکر اساسی شود، گفت: اگر اجازه صادارت داده شود و درصدی برای صادرات دام عشایر اختصاص یابد و مدیریت شود،  بسیاری از مشکلات پیش روی عشایر استان مرتفع خواهد شد.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد:  بسیاری از مراتع استان توسط عشایر سایر استان ها  نیر مود استفاده قرار می گیرد و گاها مورد تخریب واقع می شوند اما به هر حال این نوع همکاری با عشایر سایر استان ها وجود دارد اما باید امکانات و راه های عشایری لازم در این استان مد نظر قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: امکانات لازم باید در اختیار امور عشایری استان قرار گیرد، وقتی به عشایر توجه شود رضایت مندی در استان حاصل می شود و امید است که شاهد ارتقای وضعیت زندگی عشایر باشیم،  راه های عشایری مورد توجه قرار گیرد و راه های پایداری در سطح مسیرهای عشایری ایجاد شود.

 

کد خبر 1023595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha