افتتاح بیش از هزار پروژه محرومیت‌زدایی سپاه در استان کرمان/ زادگاه شهید سلیمانی ظرف یکسال آینده متحول می شود

همزمان با دهه فجر هزار و ۲۴۲ پروژه سازندگی و محرومیت زدایی در استان به همت سپاه ثارالله افتتاح می شود و طبق گفته فرمانده سپاه استان برای زادگاه شهید سلیمانی پروژه های بسیار خوبی پیش بینی شده که ظرف یکسال آینده آن منطقه را متحول می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار محمدرضا نقدی پنجشنبه (16 بهمن) در افتتاح پروژه های بسیج سازندگی و اشتغالزایی در شهرستان رابر ضمن تبریک ایام دهه فجر و میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) گفت: ما مدیون بزرگواری ملتمان و مرهون ایثار و فداکاری آن ها هستیم و روستا به روستایی که امروز رفتیم همه جا بر در و دیوار روستاها عکس شهدایی است که هر روستایی تقدیم کرده و امروز جمعیت های کوچکی را دیدیم که شهدای زیادی دادند.

 

 

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: مردم روز سختی به کمک سپاه آمدند و در میدان دفاع مقدس، در مقابله با ترورها و در مقابله با داعش، سخاوتمندانه جوانان خود را به میدان فرستادند و حتماً ما باید ادای دین کنیم هرچند این دین ادا شدنی نیست و فقط خدا می تواند پاداش آن را بدهد اما به هر حال در حد بضاعت خودمان برنامه های جهادی در سراسر کشور داریم.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 12 هزار گروه جهادی امروز در سراسر کشور فعال هستند که آثار آن را می بینید، افزود: امروز هزار و 242 پروژه سازندگی و محرومیت زدایی در استان افتتاح می شود.

 

سردار نقدی ادامه داد: ان شالله زادگاه سردار بزرگ مقاومت یک قطب گردشگری و یک قطب فرهنگی بزرگی برای استان کرمان، کشور و جهان خواهد شد و با همتی که مسئولان استان دارند و برنامه ریزی که کردند این روستا تبدیل به یک نقطه مهمی برای الهام بخشی همه جوانان آزاده در سراسر دنیا خواهد شد.

 

 

 

 

وی اظهار کرد: همه مردم آزاده دنیا بیایند و از این نقطه که زادگاه مقاومت، ایستادگی و آزادی خواهی است درس بگیرند و برای آزادی ملت های خود استفاده کنند.

 

سردار حسین معروفی هم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی و تبریک ایام پرافتخار دهه مبارک فجر گفت: مبحثی که در دستور کار جدی سپاه پاسداران است حوزه محرومیت زدایی، خدمات اجتماعی و کمک های مؤمنانه برای مردم عزیز و نجیب در سراسر کشور است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان ما نیز این حرکت را با یک کار قرارگاهی و هماهنگی درون استانی انجام می دهیم، ضمن اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر خدمت کمک مؤمنانه، افزود: کمک مؤمنانه با رویکرد جدید دنبال می شود که این فقط کمک های مؤمنانه معیشتی نیست بلکه بحث اشتغال های خرد، ازدواج آسان، آزادسازی زندان ها، سیستم آموزشی و کمک به وضعیت آموزش و پرورش خرید تبلت برای دانش آموزان است.

 

 

وی ادامه داد: ما توفیق یافتیم در دهه مبارک فجر به همت مسئولین اجرایی و گروه های جهادی در سراسر استان امروز شاهد افتتاح هزار و 242 پروژه محرومیت زدایی، عمرانی و اشتغالزایی به اعتبار 42 میلیارد و 403 میلیون و 600 هزار تومان در سراسر استان باشیم که افتتاح این پروژه ها از مجموعه شهرستان رابر و روستای قنات ملک به میمنت زادگاه سردار شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی انجام شد.

 

 

سردار معروفی اظهار کرد: 427 پروژه عمرانی محرومیت زدایی شامل 76 مورد خانه مددجو، 82 مورد مسکن محرومین، 26 مورد احداث و تکمیل مساجد، 18 مورد احداث مدارس، 3 پروژه انتقال آب کشاورزی، ساخت 211 چشمه بهداشتی(سرویس بهداشتی و حمام)، ساخت 2 باب خانه عالم، تکمیل و مرمت گلزار شهدا، پروژه های آب شرب و افتتاح کارگاه های اشتغال زایی است.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پروژه های خدمت رسانی حدود 815 پروژه است که تعداد 775 طرح اشتغالزایی با همکاری کمیته امداد حضرت امام در عرصه های کشاورزی، صنایع دستی، دامپروری، فرش و گلیم بافی و صنایع تبدیلی است.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: ما نزدیک 87 میلیارد تومان با کمیته امداد تفاهمنامه برای اشتغال داریم و تعداد 97 سری جهیزیه در این دهه مبارک فجر به خانواده ها تقدیم خواهد شد و همچنین 8 هزار و 880 سبد معیشتی در آینده به مردم تقدیم خواهد شد.

 

 

وی با اشاره به اینکه کمک های مؤمنانه، حرکت های جهادی و خدمات اجتماعی ادامه پیدا خواهد کرد، افزود: با توجه به ویروس منحوس کرونا به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی مردم را تنها نخواهیم گذاشت و در کنار مردم خواهیم بود.

 

سردار معروفی بیان کرد: خیرین و مسئولین به کمک ما بیایند و کارهای این چنینی را نباید به دست پیمانکار بدهیم زیرا پیمانکاری جواب نمی دهد بلکه باید برای ساخت مسکن، مسجد و مدرسه باید جهادی عمل کنیم چون هم زمان کوتاه می شود و هم هزینه پایین می آید و هم مشارکت مردم اصل قضیه است.

 

وی ادامه داد: ورود مردم و مشارکت آن ها هم هزینه را پایین می آورد و هم زمان و سرعت کار را بالا می برد که خواهش داریم همه بیایند و کمک کنند.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه راه پیشرفت و حل مشکلات روحیه انقلابی و مدیریت جهادی با نگاه اعتقادی به فرمان مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: همان چیزی که در وجود حاج قاسم سلیمانی نهادینه شده بود و ما باید با همان نگاه این حوزه ها را به فضل الهی دنبال کنیم.

 

وی خطاب به مردم تأکید کرد: براساس دستور مقام معظم رهبری به فرماندهان کل سپاه، ما با تمام توان در کنار مردم عزیز، نجیب، بزرگوار، انقلابی و مومن در استان کرمان خواهیم بود.

 

سردار معروفی و در پایان گفت: برای زادگاه شهید سلیمانی پروژه های بسیار خوبی پیش بینی شده که ظرف یکسال آینده این تحول را در مجموعه رابر و در روستای قنات ملک و با همت مسئولین محلی و با حمایت سپاه و استانداری کار بزرگ انجام خواهد شد.

 

 

کد خبر 1023605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha