تعداد واحدهای تولیدی و خدماتی گیلان به ۲۱ هزار و ۴۶۹ واحد افزایش یافت

زارع گفت: تعداد واحدهای تولیدی و خدماتی گیلان از هفت هزار و ۷۷۵ واحد در سال ۱۳۹۲ به ۲۱ هزار و ۴۶۹ واحد در سال‌ ۹۹ افزایش و در مجموع یک هزار و ۵۰ واحد موجود نیز ارتقاء ظرفیت داشته‌اند که عمدتاً در بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « ارسلان زارع» امروز(پنج‌شنبه، 16 بهمن) در جلسه شورای اداری استان گیلان که با حضور رییس قوه قضائیه در دادگستری کل استان برگزار شد ضمن تبریک دهه مبارک فجر و حضور آیت الله رییسی در استان گیلان اظهارداشت: تاریخ تمدن گیلان به بلندای تمدن ایران است و گیلانیان هیچگاه در برابر مهاجمان و حکام خارجی سر تسلیم فرود نیاوردند و با ذات دین مبین اسلام آشنا شده و پذیرفتند.

 

استاندار گیلان این استان را مؤمن علویان و فرزندان خانم فاطمه زهرا س در کشور و تاسیس کننده گخستین حکومت شیعه علویان خواند و تصریح کرد: گیلان در دوران معاصر هم نقش آفرین بودند و میرزاکوچک جنگلی و سید حسن رودباری و هشت هزار شهید دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم از جمله آن محسوب می‌شود

 

وی آیت الله بهجت فومنی، دکتر معین، پروفسور رضا و چهره‌های علمی و دینی که برای گیلان افتخار آفریدند را هم مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: همکاری شورای تامبن استان با مسئولان اجرایی در راستای توسعه استان و خدمت به مردم تاثیرگذار بوده و همدلی در استان حائز اهمیت است.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان اولویت‌های دولت تدبیر و امید را تکمیل پروژه‌های عمرانی تا سال 1400 و اجرای پروژه‌های راه آهن رشت به کاسپین دانست و افزود:‌ امسال و در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 895 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 811 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و می رسد.

 

استاندار گیلان وجود همکاری میان همه مردم ازجمله اقلیت‌های قومی و مذهبی گیلان را نیز مورد اشاره قرار داده و ثمره آن را حفظ و ایجاد نظم، امنیت و آرامش اجتماعی در این خطه دانست و تصریح کرد: مهمترین هدف دشمن، ناامیدکردن مردم است اما امیدآفرینی و امیدافزایی بین شهروندان همواره مورد توجه است.


وی جایگاه خوب گیلان از حیث شاخص‌های امنیتی در میان استان ها را مورد توجه قرار داد و گفت: در سرقت‌های مهم و مسلحانه، زورگیری و سرقت به عنف، نزاع و درگیری دسته جمعی و تجاوز به عنف کاهش داشتیم و در پدیده شرارت نیز رتبه گیلان بر حسب فراوانی جمعیت، در 10 ماه گذشته، رتبه آخر کشوری بود.

 

نماینده عالی دولت در گیلان احیاء واحدهای تولیدی و بازگشت کارخانجات تعطیل را یکی از هدف‌های مهم دولت و قوه قضائیه اعلام کرد و افزود: برای این هدف برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در دستور کار قرار گرفت از طرفی با حمایت ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضا، در سال ‌های اخیر 420 بنگاه اقتصادی گیلان احیا شد.

 

زارع کاهش واحدهای تحت تملک بانک،ها از 117 ، به 91 واحد را سال گذشته مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: البته به دلیل تحریم‌های ظالمانه، واحدهای تولیدی گیلان با تنگناهای زیادی مواجه بودند اما رصد فضای کارگری و تولیدی همواره و پیوسته مورد توجه بوده است.

 

نماینده عالی دولت در گیلان از پرداخت سه هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در سه سال اخیر به واحدهای تولیدی گیلان خبر داد و اظهار کرد: تعداد واحدهای تولیدی و خدماتی گیلان از هفت هزار و 775 واحد در سال 1392 به 21 هزار و 469 واحد در سال‌ 99 افزایش پیدا کرد و در مجموع هزار و 50 واحد موجود هم ارتقاء ظرفیت داشتند.

 

وی پرداخت 82 درصدی تسهیلات حمایتی در گیلان را متذکر شد و با تاکید بر اینکه گیلان رتبه نخست کشور در جذب تسهیلات مذکور را داراست عنوان کرد: باید توسعه صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و فرآوری را مدنظر قرار دهیم و بستر ورود به بازارهای جهانی را فراهم کنیم.

 

زارع با تاکید بر اینکه صادرات غیرنفتی گیلان به صورت شبانه‌روزی انجام شده است افزود: در سال گذشته 580 میلیون دلار کالا از مرزهای استان صادر شده و در سال جاری نیز صادرات 600 میلیون دلاری هدف گذاری شده که تاکنون بیش از 500 میلیون دلار آن محقق شده است.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در دو سال اخیر حدود 13 پروژه مهم عمرانی با مبلغ 247 میلیارد تومان در گیلان در حال اجراست خاطرنشان کرد: طرح مواسات در استان گیلان و با مشارکت بالای گروه‌های مختلف مردمی، جهادی ، بسیج و نیز سازمان‌های مردم نهاد در استان با پرداخت بیش از 98 میلیارد تومان اجرایی شد.

کد خبر 1023607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha