توسعه تولیدات گیاهان دارویی با ایجاد مجتمع گلخانه ای و فرآوری در گلستان

کریمی گفت: گالیکش ظرفیت خوبی در تولید گیاهان دارویی دارد که می توانیم با ایجاد مجتمع گلخانه ای و فرآوری گیاهان دارویی این تولیدات را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ابراهیم کریمی» عصر امروز (پنجشنبه 16 بهمن) در آیین کلنگ مجتمع گلخانه ای و فرآوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گلستان اظهار کرد: شهرستان گالیکش استعدادهای خوبی در حوزه پرورش گیاهان دارویی دارد.

 

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری گلستان به راه اندازی مجتمع گلخانه ای و فرآوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گلستان اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع سبب می شود که بحث کشت گیاهان دارویی در این منطقه توسعه پیدا کند.

 

کریمی بیان کرد: در این منطقه کشاورزان که مزارع کوچکی را در اختیار دارند می توانند با کشت گیاهان دارویی بازدهی اراضی خود را بالا ببرند.

 

وی افزود: اجرای چنین طرحی همچنین در رونق اشتغال و اقتصاد در این منطقه کمک می کند و باعث تقویت مباحث طب سنتی و پزشکی می شود.

 

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری گلستان متذکر شد: همچنین اجرای این طرح می تواند جاذبه  گردشگری را نیز در این منطقه به وجود بیاورد.

 

کریمی بیان کرد: اگر تولیدات گیاهان دارویی در این منطقه قابل توجه باشد می توانیم از طریق مرز اینچه برون این محصولات را به دیگر کشورها صادر کنیم.

 

 

کد خبر 1023646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha