نخستین شمش طلای خراسان جنوبی رونمایی شد

نخستین شمش طلای خراسان جنوبی با استحصال سه و نیم کیلو طلا در کارخانه طلای شادان خوسف رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، طی مراسمی به مناسبت دهه مبارک فجر، امروز (16 بهمن) نخستین شمش طلای خراسان جنوبی با استحصال آزمایشی سه و نیم کیلو طلا در کارخانه طلای شادان خوسف رونمایی شد.

 

«محمدعلی آخوندی» فرماندار خوسف در حاشیه رونمایی از اولین شمش طلای خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به صورت آزمایشگاهی با  کمک گروه بزرگ خوارزمی شرکت کارند صدر جهان اولین شمش طلای استان رونمایی شد، انتظار این است کارخانه فرآوری طلای شادان هرچه سریع تر به بهره برداری برسد تا مردم منطقه از محل آن منتفع شوند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف، قطب معدنی به ویژه در حوزه طلا هست، افزود: تمامی دستگاه های اجرایی با انسجام و همدلی با سرمایه گذاران این منطقه همراهی می کنند که جای قدر دانی دراد.

 

آخوندی بیان کرد: امروز نمونه آزمایشگاهی سه و نیم کیلویی طلا از معدن طلای شادان خوسف استحصال شد، لذا زحمات سرمایه گذاران این بخش جواب داد، امیدواریم کارخانه اصلی هرچه سریع تر در راستای توسعه و منفعت مردم منطقه راه اندازی شود.

 

وی با بیان اینکه معادن پیشران های توسعه خراسان جنوبی هستند، افزود: علی رغم سرمایه گذاری هنگفت در بخش معادن طلا، این معادن نقش بزرگی در رفع بیکاری و افزایش درآمد خالص منطقه و توسعه استان و کشور دارند.

 

فرماندار خوسف از ایجاد اشتغال 300 نفر به صورت مستقیم در کارخانه طلای شادان خوسف خبر داد و گفت: ظرفیت اشتغال غیر مستقیم در این کارخانه بین 700 تا یک هزار و 300 نفر پیش بینی شده که با وجود این اشتغال و اشتغال ایجاد شده در سایر بخش ها می توان گفت درصد بیکاری شهرستان خوسف سال آینده به صفر نزدیک می شود.

 

آخوندی در ادامه با اشاره به ستاد توسعه خاوران، تصریح کرد: در راستای این سند پتانسیل های منطقه شناسایی و با هماهنگی بین بخشی طوری برنامه ریزی می کنیم تا ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان بالقوه و توسعه رقم بخورد.

 

وی با بیان اینکه سایر معادن طلا در شهرستان خوسف به زودی به بهره برداری خواهند رسید، گفت: با راه اندازی پنج معدن طلا در شهرستان خوسف شاهد رشد خوبی در زمینه اشتغال و رفع بیکاری خواهیم داشت.

 

فرماندار خوسف گفت: خوشبختانه تمامی دستگاه های اجرایی و مردم برای کمک به سرمایه گذاران در شهرستان خوسف آمادگی کامل دارند تا با همراهی و هم افزایی توسعه استان و کشور رقم بخورد.

 

آخوندی تصریح کرد: امروز با استحصال سه و نیم کیلو گرم طلا از معدن طلای شادان مشخص شد این منطقه امید بخش است و سرمایه گذاران می توانند با خیال آسوده سرمایه گذاری کنند.

 

وی  موضوع برق را یکی از مشکلات زیر ساختی شهرستان خوسف عنوان کرد و گفت: تولید برق مناسب است اما با توجه به خظوطی که داریم نیاز است یک نیروگاه 132 کیلو ولت جدید ایجاد شود تا از این محل بتوانیم خطوط اختصاصی را برای معادن شهرستان در نظر بگیریم که با کمک مسئولان ارشد استان در حال پیگیری است.

 

فرماندار خوسف با اشاره با اینکه برای کارخانه اصلی طلای شادان مشکل برق داریم، افزود: برای معادن چهار مگاوات برق لازم است که برای خطوط اختصاصی هماهنگی و مجوزهای لازم اخذ شده تا سرمایه گذاران برق را تأمین کنند اما برای توسعه معادن و سایر پتانسیل ها، تولید برق در شهرستان یکی از اولویت ها خواهد بود.

 

آخوندی تصریح کرد: کارخانه فراوری طلای شادان دهه فجر سال 1400 به بهره بردای کامل می رسد که خود یک خوشه کامل معدنی شامل اکتشاف، استخراج و فرآوری کامل است که نمونه و الگویی برای سایر معادن خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف قطب معدنی استان است، گفت: در این شهرستان 37 معدن فعال موجود است که معدن دولومیت با 200 میلیون تُن ظرفیت معدنی، یکی از بزرگترین معادن است که کمک کار معدن منیزیت شهرستان سربیشه است.

 

 

 

 

کد خبر 1023660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha