موسسات قرآنی فعال در مساجد بیشتر مورد توجه قرار گیرند

حجت الاسلام فدیعمی با بیان اینکه در رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی به موسساتی فعال در مساجد اهتمام بیشتری داده می شود گفت: هرچه رویکرد موسسات قرآنی به مساجد نزدیک تر باشد اثرگذاری بیشتری در جامعه را شاهد خواهیم بود.

«حجت الاسلام علی فدیعمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: پس از پایان رصد و پایش موسسات قرآنی و شناسایی موسسات فعال خوشبختانه این رصد باعث شد اطلاعات بسیار خوبی از وضعیت موسسات به دست آید،

 

رئیس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه رویکرد جدید ما در موسسات قرآنی حرکت به سمت فعالیت های تخصصی خواهد بود افزود: قرآن را نباید در حفظ و مفاهیم خلاصه کنیم، در بخش هایی چون مشاوره سبک زندگی، فعالیت های تربیتی، رسانه و ... فازهای متعددی هستند که می توانند در موسسات قرآن به صورت تخصصی مورد اهمیت واقع شوند.

 

وی با بیان اینکه تخصصی شدن فعالیت های موسسات قرآنی اثرگذاری بیشتر را در پی خواهد داشت اضافه کرد: اثرگذاری موسسات قرآنی باید به گونه ای باشد که قرآن را در جامعه مشاهده کرده و در زندگی همه شهروندان ببینیم، موسسات قرآنی با این رویکرد باید فعال شوند.

 

حجت الاسلام فدیعمی از نبود ارتباط گسترده میان موسسات قرآنی و مساجد ابراز گلایه کرد و ادامه داد: در رویکرد جدید ما به موسساتی که در مسجد فعالیت کنند اهتمام بیشتری داده می شود، هر چه رویکرد موسسات قرآنی به مساجد نزدیک تر باشد اثرگذاری بیشتری در جامعه را شاهد خواهیم بود.

 

وی با تاکید بر پیوند میان جلسات قرآن خانگی و موسسات قرآنی تصریح کرد: عموما جلسات قرآن خانگی از مسائل تفسیر و... بی بهره هستند، اگر این ارتباط میان موسسات و جلسات خانگی قرآنی ایجاد شود قطعا هم افزایی مطلوبی را شاهد خواهیم بود.

 

رئیس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان از برگزاری طرح نورالثقلین خبر داد و یاد آور شد: وقتی جلسه قرآنی در خانه برگزار می شود همه رده ها سنی از ان بهره می برند، اگر بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موسسات قرانی جلسات خانگی را با کیفیت تر برگزاری کنیم تاثیرگذاری بیشتری را شاهد خواهیم بود که در همین راستا کار مقدماتی مراکز برای اجرای طریح نورالثقلین مشخص شده است.

 

کد خبر 1023674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha