استحصال سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا از معدن طلای شادان خوسف

رییسی گفت: کارخانه استحصال طلای شادان با ظرفیت ۳۰۰ کیلوگرم طلا دهه فجر سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌ رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «داوود رییسی» امروز (16 بهمن) در مراسم رونمایی از نخستین شمش طلای خراسان جنوبی در معدن طلای شادان خوسف به رسانه ها، اظهار کرد: رونمایی از نخستین شمش طلای معدن طلای شادان در سال جهش تولید و دهه فجر نقطه عطفی است، لذا راه اندازی کارخانه اصلی استحصال طلا هدف گذاری شده است.

 

مدیرعامل معدن طلای شادان خوسف با بیان اینکه چشم‌اندازهای پروژه استحصال طلا در خراسان جنوبی بسیار امید بخش است، افزود: با توجه به نتایج خوب حاصله از تولید آزمایشی طلا از کارخانه شادان، طرح توسعه معدن و احداث کارخانه استحصال طلا در دستور کار است.

 

رییسی ضمن قدر دانی از همراهی خوب تمامی دستگاه های اجرایی استان و شهرستان خوسف، بیان کرد: انتظار داریم دستگاه های اجرایی در خصوص تأمین برق مورد نیاز کارخانه اصلی استحصال طلا برای سال آینده همکاری لازم را در جهت توسعه و ایجاد اشتغال داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه کارخانه استحصال طلای شادان با ظرفیت 300 کیلوگرم طلا دهه فجر سال 1400 به بهره‌ برداری می‌ رسد، گفت: تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه نیز وارد شده و در سال آینده به بهره‌برداری می ‌رسد.

 

در این جلسه «میرمحمود یگانلی» مدیرعامل شرکت معادن و صنايع معدني كارند صدرجهان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم و مسئولان شهرستانی، بیان کرد: مسئولان بیش از حد انتظار برای راه اندازی کارخانه طلای شادان با ما همکاری کردند، همچنین همراهی مردم منطقه قابل ستایش است.

 

یگانلی با بیان اینکه آزمایشگاه معدن طلای شادان به زودی راه ‌اندازی می ‌شود، گفت: دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه وارد شده و امیدواریم تا فروردین سال 1400 به بهره ‌برداری برسد.

 

وی معدن طلای شادان را یک خوشه معدنی کامل عنوان کرد و گفت: اکتشاف، استحصال و فرآوری در این کارخانه مورد هدف است، که با راه‌اندازی آزمایشگاه معدن به تمام معادن منطقه سرویس ارائه می شود.

 

 مدیرعامل شرکت معادن و صنايع معدني كارند صدرجهان در پایان گفت: یک واحد استحصال طلای دیگر در منطقه شادان نیز در برنامه خواهیم داشت.

 

 

کد خبر 1023703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha