قضات جدید جذب می‌شوند/ اجازه نمی دهیم اراضی ملی مورد تعدی قرار گیرد

آیت‌الله رئیسی از تخصیص هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی دادگستری گیلان خبر داد و گفت: قضات جدید جذب دادگستری گیلان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله « سیدابراهیم رئیسی» امروز(پنج‌شنبه،16 بهمن) در نشست خبری پایان سفر یک روزه‌شان به استان گیلان اظهار داشت: در جلسه شورای قضایی گیلان برای جذب قضات و کارکنان دادگستری در استان هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.


رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه 29 نفر از همکاران دستگاه‌ قضایی از قبل مشکلات استان را بررسی و احصاء کردند عنوان کرد:‌ گزارشات شفاهی را از مسئولان در بخش‌های مختلف شنیدیم و در جلسه شورای اداری نیز با مدیران استان گیلان دیدار داشته و موضوعات را مورد بررسی قرار دادیم.

 

رئیسی دغدغه‌های مسئولان استان گیلان در حوزه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ما هم بر اساس آنچه که مشاهده کردیم و پروژه‌هایی را به شکل میدانی مورد بازدید قرار دادیم از طرفی در گیلان با وجود تمام موهبت‌های خدادادی برخی از مشکلات را شاهد هستیم که زیبنده نیست.

 

وی با بیان اینکه از کارخانه پوشش گیلان تنها یک اسم باقی مانده است اذعان کرد: برخی از واحدهای صنعتی و کارخانجاتی که از سال‌های قبل در استان گیلان به بخش واگذار شده است متاسفانه دچار مشکل شدند که کارخانه پوشش از جمله آن‌ها است و در بازدیدی که از آن داشتیم وضعیتش بسیار تاسف‌آور بود.

 

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه در مورد کارخانه پوشش رشت یک حرکت عمدی صورت گرفته است افزود: برای هر کسی که وضعیت این کارخانه را ببیند متوجه می‌شود که برای از بین بردن کارخانه پوشش و آزاد کردن زمین آن این کارهای تاسف‌بار انجام شده است.

 

رئیسی برگشتن کارخانه پوشش به وضعیت سابقش و بلکه بهتر از گذشته را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: این کار باید با همت خود دست‌اندرکاران استان انجام شود از طرفی سوله‌های کارخانه باید سریعا برپا شوند و نظر خود مسئولان گیلان هم این بود که هر چه سریع‌تر کارخانه پوشش راه بیافتد که به یک پیگیری جدی نیاز دارد.

 

رئیس قوه قضائیه وضعیت آب‌، خاک، محیط‌زیست و به ویژه تالاب انزلی به عنوان یک سرمایه ارزشمند را هم مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: تالاب انزلی باید حفظ شود و این نیازمند آن است که علاوه بر کمیته‌ای که در دولت فعال است زیرکمیته‌هایی هم حتمال فعال شوند تا کار آن مورد پیگیری مجدانه قرار گیرد.

 

رئیسی برگزاری یک جلسه با موضوع حفظ انفال در دادگستری گیلان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: گزارشات مسئولان منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و بخش‌های مختلف توسط مدیران و کارسناسان ارائه شد از طرفی بنده نسبت به برخی گزارشات اعلام شده در این جلسه متاثر شدم.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید نگران پسماند باشند، تهدید محیط زیست توسط پسماندها را نگران کننده خواند و افزود: این موضوعی است که گیلان باید سریعا دنبال کند و ما هم پیشنهاد دادیم که هم استانداری و هم سازمان بازرسی باید قویا این مورد را پیگیری کنند تا کار به یک نتیجه برسد.

 

رئیس قوه قضائیه جنگل‌ها و تخریب آن‌ها را مورد دیگری که در جلسات امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت اعلام کرد و گفت: جنگل‌ها گنجینه ارزشمند کشور و گیلان هستند و نباید توسط افراد سودجو، منفعت طلب و سوداگر تخریب گردد و دست این افراد باید قطع شود.

 

رئیسی استفاده از نیروهای مردمی و سازمان‌های مردم نهاد برای صیانت از جنگل‌های گیلان ضروری دانست و افزود: ما نمی توانیم اجازه دهیم که جنگل مورد تعدی و تصرف عده‌ای خطاکار قرار گیرد از طرفی نیروهای بسیجی مناطق هم حتی آمادگی کامل دارند تا به منابع طبیعی و جنگل‌بانی کمک کنند.

 

وی برخورد جدی دستگاه قضایی در استان گیلان با افرادی که جنگل را تخریب کرده و شناسایی هم شده‌اند را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: باید نسبت به کسانی که صنعت نساجی گیلان را به این روز درآورند ضمن برخورد جدی حتما تعقیب کیفری هم انجام شود.

 

رئیس قوه قضائیه راه‌اندازی کارخانجات و فعال کردن خطوط تولید را از ضروریات استان گیلان ذکر کرد و ابراز داشت: افرادی آمدند و ثروت‌های ملی را به آتش کشیدند و دستگاه قضایی در گیلان حتما پیگیر این امر است و نتایج آن را نیز به مردم شریف استان اطلاع می‌دهد زیرا این حق مردم است.

 

رئیسی با بیان اینکه جلسه نهایی هم جلسه شورای قضایی استان گیلان بود اذعان کرد: در این جلسه در خدمت نماینده مقام معظم رهبری در گیلان و استاندار بودیم و ضمن ارائه گزارش هیئت اعزامی قوه قضائیه در آنجا مشکلات سازمان زندان‌ها، پزشکی قانونی، شورای حل اختلاف و واحدهای دادگستری مطرح شد.

 

وی از اتخاذ یک تصمیم برای رفع مشکل نیروی انسانی دادگستری گیلان خبر داد و در تشریح این مطلب اظهار داشت: قرار شد تعدادی نیروی انسانی اعم از قاضی و کارمند جذب سیستم قضایی گیلان شود تا مشکلات دادگستری استان هم رفع بشود.

 

ریاست دستگاه قضایی با تاکید بر اینکه مواردی در شورای قضایی استان گیلان تصویب شد اذعان کرد: قرار شده تا هم از منابع استانی و هم از منابع قوه قضائیه اعتباراتی را اختصاص دهیم که در همین رابطه هزار و 400 میلیارد ریال تصویب کردیم تا به مرور زمان به استان تخصیص داده شود.

 

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه تا اختصاص بودجه‌های ملی یکسری از مشکلات قضایی استان گیلان با این منابع حل می‌شود عنوان کرد: باز هم از همین تریبون لازم می‌دانم که از مردم استان گیلان صمیمانه تشکر کنم و هم عذرخواهی کنم که نتوانستم در اجتماعات آنان شرکت کنم. 

 

رییس قوه قضائیه بازدیدهای معاون اول دستگاه قضایی، دادستان کل کشور و رئیس دیوان عالی کشور از استان گیلان و دیدار با ارباب رجوع و مردم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تقریبا می‌شود گفت که ده‌ها نفر از شاکیان و مراجعان توسط این همکاران دیده شدند و نامه‌های بسیاری هم که داده شده مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

 

کد خبر 1023731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha