افتتاح بزرگترین کارخانه کنستانتره جنوب کشور در جهرم

جوکار از افتتاح بزرگترین کارخانه کنستانتره جنوب کشور با ظرفیت تولید سالانه ۲هزار و ۵۰۰ تن در شهرستان جهرم خبر داد.

«علی جوکار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم،گفت: کارخانه کنستانتره جهرم با ظرفیت تولید سالانه ۲ هزارو ۷۰۰ تن انواع کنستانتره مرکبات، خرما و سبزیجات، شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۹۹ با حضور استاندار فارس و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در شهرک صنعتی افتتاح می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم افزود: این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر و زیربنای ۷ هزار مترمربع توسط بخش خصوصی ساخته شده است و ظرفیت اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر در فاز اول را دارد.

 

وی بیان کرد: طبق پروانه تاسیس (پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی) که از طرف جهاد کشاوزی صادر شده ۴۵۰ میلیارد ریال برای اول فاز این کارخانه سرمایه‌گذاری شده بوده ولی به دلیل اجرای سایر فازها، تاکنون هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای افتتاح و تکمیل این کارخانه هزینه شده است.

 

جوکار با اشاره به اینکه در فاز اول خط تولیدی رب گوجه‌فرنگی این کارخانه در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: این کارخانه اولین کارخانه رب گوجه جهرم با این ظرفیت است.

 

مدیر جهاد کشاورزی جهرم در پایان گفت: توسعه‌ کارخانجات تولید کنسانتره موجب ارتقاء وضع معیشتی باغداران به دلیل خرید محصولات ریز، پشتیبانی از صنایع پائین دستی و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره‌ی اقتصادی محصولات کشاورزی شهرستان جهرم است.

کد خبر 1023783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha