سازمان بازرسی مامور نظارت بر اجرای مصوبات سفر به گیلان؛ برای هیچ پرونده‌ای بن بست وجود ندارد

آیت‌الله رئیسی سازمان بازرسی کل کشور را مامور نظارت بر اجرای مصوبات سفرشان به استان گیلان کرد و گفت: برای هیچ پرونده‌ای بن بست وجود ندار.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» شامگاه(پنج‌شنبه 16 بهمن) در جلسه شورای قضایی گیلان باد بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور مامور نظارت بر اجرای مصوبات سفرشان به استان گیلان است اظهار داشت: باید همه پرونده‌های معوقه در کشور به سرانجام برسد و برای هیچ پرونده‌ای بن بست وجود ندارد.

 

رئیس قوه قضائیه ضمن خطاب به رئیس سازمان بازرسی کل کشور که در جلسه حاضر بود عنوان کرد: باید در انجام نظارت‌های سفر به گیلان یک روز هم تاخیر ایجاد نشود از طرفی از استاندار گیلان هم می‌خواهم که هر اندازه که می‌تواند برای اجرای پروژه‌های مصوب سفر تامین اعتبار کند.

 

آیت‌الله رئیسی تامین اعتبار پروژه‌های مربوط به حوزه‌های پزشکی قانونی و زندان‌ها که مستقیماً با مردم در ارتباط هستند را توسط استاندار گیلان مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تکریم مراجعه‌کنندگان به واحدهای قضایی از جمله مواردی است که روی آن تاکید داریم زیرا معتقدیم هیچ فردی نباید پس از مراجعه به واحدهای قضایی خاطره برخورد نامناسبی در ذهنش بماند.

 

وی با بیان اینکه به علت شرایط کرونایی امکان برگزاری جلسات بیشتر و سفر به تمام شهرستان‌ها وجود نداشت از گزارش‌های کارشناسی هیئت 30 نفره اعزامی به گیلان تشکر کرد و ابراز داشت: کار این هیئت موجب شد نیازهای واقعی قضایی و حقوقی استان گیلان برجسته شود تا برای رفع آن در ادامه اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

آیت الله رئیسی اجرای مصوبات و پروژه‌های قضایی گیلان متناسب با اقلیم این استان را لازم و ضروری اعلام کرد و بیان داشت: جدی‌تر گرفته شدن موضوع کاداستر در استان های شمالی کشور از جمله گیلان بسیار حائز اهمیت است زیرا موضوع کاداستر در استان گیلان از ضروریاتی است که بیشتر باید بر روی آن دقت و توجه شود.

 

رئیس قوه قضائیه کمک و حمایت از خانواده زندانیان را هم موضوعی که باید مورد توجه متولیان قرار داشته باشد خواند و تصریح کرد: زندانی فقط باید در زندان محکومیت خود را تحمل کند و نباید به خاطر مناسب نبودن بعضی امکانات تنبیه مضاعف متحمل شود از سویی خانواده‌های زندانیان که از حیث مالی مشکلاتی دارند را هم نباید از خاطر ببریم.

 

آیت‌الله رئیسی تأمین امکانات مورد نیاز شوراهای حل اختلاف در استان گیلان را هم مورد تاکید قرار داد و با اشاره به این نکته که حیات شوراهای حل اختلاف باید با قدرت ادامه پیدا کند خاطرنشان کرد: مشکل و داد مردم نباید برای یک قاضی یا کارمند واحد قضایی عادی شود بلکه این داد باید برای قاضی و کارمند امری غیرعادی به حساب بیاید.

 


 

کد خبر 1023788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha