ایجاد دانشکده نفت و گاز در منطقه ضروری است/ دولت جوان حزب الهی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه ایجاد دانشکده نفت و گاز یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان چوار است، گفت: هویت انقلاب اسلامی به حضور جوانان در عرصه های مختلف به ویژه در بخش مدیریتی گره خورده است،

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه چوار، ظهر امروز(۱۷ بهمن) در خطبه های نماز جمعه در مسجد مقدس صاحی الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه چهل و نهم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که آنها (سپاه معاویه با بستن آب به روی شما) از شما جنگ طلبیده اند، بنابراین (در برابر این عمل ناجوانمردانه دو راه در پیش دارید؟) یا باید تن به ذلت و انحطاط منزلت خویش بدهید، یا شمشیرهایتان را از خون (این بیرحمان) سیراب کنید، تا بتوانید از آب سیراب شوید، (بدانید) مرگ در زندگی توأم با شکست شماست و حیات در مرگ پیروزمندانه شما، آگاه باشید معاویه گروهی از بیخبران گمراه را همراه خود آورده و حق را با نیرنگ و تزویر بر آنها پنهان نموده، تا آنجا که گلوهای خویش را آماج تیرها و شمشیرهای مرگ آور ساخته اند؟

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» با اشاره به این خطبه، یادآور شد: در اسلام یک سلسله شعارهای اساسی  وجود دارد که این مکتب را از سایر مکتب ها جدا می کند، یکی از آنها همان است که در  این خطبه  آمده است که مردن با افتخار بهتر از زیستن با ذلت است و به تعبیر دیگر همان گونه که از ظلم و ستم باید به شدت پرهیز کرد از تسلیم در برابر ظلم و ستم ستمکاران نیز باید برحذر بود.

 

وی بیان کرد: نکته مهم دیگری که در  این خطبه به چشم می خورد، این است که گاه سردمداران باطل با سخنان فریبنده چنان در اعماق روح ساده لوحان نفوذ می کنند که آنها را به عشق شهادت در راه خدا برای پیشبرد اهداف شوم خودشان بسیج می نمایند و این گروه در حالی که عملا رو به سوی دوزخ پیش می روند باورشان چنین است که به طرف بهشت در پروازند و این منتهای بدبختی است.

 

امام جمعه چوار گفت: «نصر بن مزاحم» در کتاب «صفين» چنین نقل می کند، بعد از آن که لشکر امیرمؤمنان علی(ع) شریعه فرات را از لشکر معاویه باز پس گرفتند، عمروعاص به معاویه گفت که ای معاویه اگر آنها نیز مانند تو عمل کنند و آب را به روی تو و لشکریانت ببندند چه خواهی کرد و گمان تو چیست؟ آیا این قدر در خود قدرت می بینی که بتوانی ضربه ای بر آنان وارد کنی و آب را باز پس بگیری، همان گونه که آن ها بر تو وارد کردند؟ و این در واقع سرزنشی بود به معاویه که پیشنهاد او را در مورد خود داری از بستن آب به روی لشكر على(ع) رد کرده بود.

 

حجت الاسلام میهن پرست یادآور شد: شبیه همین جوانمردی در تاریخ زندگی فرزند حضرت، امام حسين(ع) نیز آمده است که در بیابان خشک و سوزان لشکر دشمنش حربن یزید ریاحی را با آبی که در لشکر خود ذخیره کرده بود سیراب کرد، در حالی که آن ها در کنار شط فرات آب را از او و فرزندانش دریغ داشتند.

 

وی در ادامه با طرح این پرسش که آبا اندیشه دولت جوان حزب اللهی، باوری جدید است؟ گفت: پاسخ البته منفی است،  هویت انقلاب اسلامی به حضور جوانان گره خورده است، شاخصه «جوانی» اکنون نه از حیث تغییر باور جمهوری اسلامی و رهبر آن به جوانان، بلکه از حیث تعبیر اقتضائات طبیعی رشد انقلاب، ظهوری دوباره یافته است، زیرا به طور طبیعی و با وجود حجم زیادی از مدیران باسابقه و مجرب، شاید به ذهن بیاید که تاکید بر حضور جوانان در سطوح مختلف مدیریتی، مهم یا ضروری نباشد، اما از آنجا که هویت انقلاب اسلامی به عنوان يك حقيقت تاریخی به حضور جوانان گره خورده است، وقتی طبیعت حرکت انقلاب به سوی احتمال کمرنگ شدن حضور جوانان رفته، این مهم از سوی رهبر معظم انقلاب که پرچمدار اهداف انقلاب است، مورد تأكيد افزون قرار می گیرد.

 

امام جمعه چوار تصریح کرد: بنابر این گام دوم انقلاب باید با نیروی جدید و تازه نفس و ایده ها و ابتکارات جدید بیموده شود، این يك اصل ناگربر است اما توجه به این اصل قطعا به معنای پیرزدایی و میانسال زدایی نیست، حرکت رهبر حکیم انقلاب اسلامی برای تثبیت گزاره دولت جوان حزب اللهی و غفلت زدایی از حرکت مدیریتی کشور و مردم و مسئولان است، در حقیقت برای حرکت رو به جلوی آینده، نیاز به برقراری يك موازنه منطقی و معقول در عرصه مدیریت کشور است.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: سیاست فرانسه در رابطه با جمهوری اسلامی ایران، از ابتدا رویکردی مزورانه و دوپهلو بوده است، پاریس در گفت وگوهای برجامی روری نقش پلیس خوب را بازی کرده و روزی دیگر در نقش پلیس بد و با ادعای مقابله با تهدید هسته ای ایران زیر میز مذاکره زده است، این بار اما ماکرون شگردی جدید اما مضحک را بیش کشیده است.

 

وی افزود: امانوئل مکرون، در این دوره، طی اظهاراتی عجیب، خواهان وارد کردن عربستان سعودی به روند مذاکرات احتمالی با ایران درباره اعاده توافق هسته ای ۲۰۱۵ شده است، حقیقت آن است که پس ار شکست سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ علیه جمهوری اسلامی، جو بایدن با هدف بهبود وجهه جهانی ایالات متحده، حداقل در ظاهر، مدعی کنار گذاشتن این تقابل است، حال پرچم اقدام های ضد ایرانی را غرب به دست گرفته و به آتش بیار معرکه تبدیل شده است، این درحالی است که این سه کشور به هیچکدام از تعهدات خود در این سال ها عمل نکرده اند.

 

امام جمعه چوار افزود: پاریس که در ماجرای برجام و ورود سریع به بازار ایران منفعت طلبی خود را آشکار کرد، اکنون هم با کیسه دوختن برای دلارهای سعودی و در خوش رقصی برای ریاض این یاوه گویی ها را عليه کشورمان تکرار کرد، اما عامل سومی هم وجود دارد که به طرف سعودی باز می گردد.

 

وی بیان کرد: ریاض این روزها در  حوزه داخلی و خارجی با بحران های بسیاری دست به گریبان است، جنگ ۶ ساله یمن، رسوابی قتل جمال خاشقچی، مسائل حقوق بشری و ماجراجویی های منطقه ای ریاض همه به عاملی در افزایش تنش دولت جدید آمریکا با حاکمان آل سعود تبدیل شده است، تا جایی که برخی حتى احتمال حمایت بایدن از محمد بن نايف وليعهد معزول در مقابل محمد بن سلمان را بعید ندانسته اند.

 

حجت الاسلام میهن پرست  یادآور شد: سعودی ها که در همه جبهه ها خود را در مقابل ایران بازنده می بینند در فراری رو به جلو و اتهام زنی به کشورمان از زبان مقامات فرانسوی تلاش دارد از زیر بار این شکست ها شانه خالی کنند.

 

امام جمعه شهر چوار در پایان خاطرنشان کرد: ضرورت ایجاد دانشکده نفت و گاز یکی از خواسته ها و مطالبات به حق مردم شهرستان چوار است و با توجه به وچود ذخایر عظیم نفت و گاز در منطقه، پیگیری ااحداث دانشکده ضروری است.

 

 

کد خبر 1023801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha