سختی معیشت باعث شده که مردم دستاوردهای انقلاب اسلامی را کمتر ببینند

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه سختی معیشت باعث شده که مردم دستاوردهای انقلاب اسلامی را کمتر ببینند، گفت: ضروری است که مسوولان تلاش بیشتری برای کاهش فشار و سختی بر مردم داشته باشند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(۱۷بهمن) در خطبه مجازی این هفته ضمن تاکید به تقوا و پرهیز از حرام بیان کرد: رضایت اهل بیت (علیهم السلام) به‌خصوص فاطمه زهرا(سلام الله علیها) رضایت خدا است، سبک زندگی‌ای را باید تعریف کنیم که ائمه بپسندند و راضی باشند آن‌ها چیزی جز عمل به دستورات خداوند نمی‌خواهند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: فلسفه رسالت پیامبر این بود که نشانه‌های دین را برای مردم روشن کرده و راه و روش خدایی را نشان بدهد،  هم نیازمند نشانه‌ها است که مقصد را مشخص می‌کند برای سلوک الی الله و رسیدن به سعادت راه و روش وجود دارد که همان دین خدا است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه ثمره فعالیت پیامبر اکرم (ص) روشن کردن راه خدا برای مردم بوده است، تاکید کرد: در مقابل،  دشمنان و شیاطین سعی می‌کنند که راه‌ها را منحرف کرده و مردم را در تاریکی قرار بدهند، پیغمبر راه‌ها را روشن می‌کند تا مردم بی‌راهه نروند.

 

خطیب جمعه ساری عنوان کرد: علائم و نشانه‌های دین باید روشن باشد و جای اصلی خود قرار داده شود، همچنین باید این نشانه‌ها را به مردم نشان داد، هر سه تعبیر در فرهنگ دینی ما آمده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: گاهی این‌ها نشانه‌های انسانی است وجود اهل بیت (ع) خودش یک نشانه است، اگر نباشند مومن و فاسق از هم شناخته نمی‌شدند، بنا بر گفته پیغمبر (ص) مردم باید پشت سر ولی خدا حرکت کنند.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: یکی دیگر از فلسفه‌های وجودی پیامبر ما روشن کردن علائم و نشانه‌های دین بوده است، اگر خدا بخواهد کسی را یاری دهد هیچ کسی بر او قالب نیست! ما در این شرایط بیش از زمان‌های دیگر به چنین نویدهای الهی و توکل و توسل به خدا نیاز داریم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه در دهه فجر و آستانه یوم الله ۲۲ بهمن و میلاد دخت نبی قرار داریم، اذعان کرد: در این ایام رژیم ۲ هزار و ۵۰۰ ساله طاغوتی و شاهنشاهی سرنگون شد،  مقام معظم رهبری حضرت فاطمه (س) را در همه حوزه‌ها در اوج دانستند که نشان داد یک زن می‌تواند به رتبه عالی عصمت برسد؛ نگاه جمهوری اسلامی به زن نگاه تکریم و احترام است درحالیکه نگاه عرب نگاه ابزاری و کالایی است که ما به نگاه خودمان افتخار کرده و به نگاه غرب اعتراض می‌کنیم.

 

خطیب جمعه ساری ادامه داد: تقوا و عبادت، عفاف و حجاب، علم و دانش و معرف، تربیت فرزندان شایسته، مدیریت خانه و خانواده و همسرداری از ویژگی‌های سرآمد بی بی دو عالم است، بدگویی و بدزبانی از مسائلی است که باید دوری کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو گفت: روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در پیش داریم قدردانی می‌کنیم ، ۲۰ بهمن آغاز عملیات والفجر ۸ است که در خود دنیایی از ارزش‌ها و فداکاری و دانش و مهارت جنگی دارد. ۲۱ بهمن شکسته شدن حکومت نظامی که به منظور تقابل با یک کودتا با هوشیاری امام برپاشد و در نهایت پیروزی شکوهمند انقلاب را داریم.

 

وی گفت: حضرت امام راحل حفظ انقلاب را مهم‌تر از پیروزی دانستند نسل اول پیروز کردند نسل های بعدی باید به حفظ انقلاب بپردازند باید بدانیم که توجه به اهداف الهی انقلاب بسیار مهم است نه اهداف مادی و دنیایی!  باید دشمن شناسی را تقویت کنیم‌.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: پیوند بین امام و مردم و توجه کردن به انقلاب پیروزی را رقم زد؛ البته مشکلات اقتصادی موجب شد که دشمن مشکلات دیگر رابرجسته نشان دهد و واقعیت‌ها آنطور که است نمایان نباشد توجه جدی به اهداف انقلاب را فراموش نکنیم دشمن شناسی و توجه به برکات و آثار انقلاب موجب تداوم انقلاب خواهد بود، روز ۲۲ بهمن امسال راهپیمایی شاید به‌صورت خودرویی برگزار شود بعدا تصمیم‌گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه سختی معیشت باعث شده که مردم دستاوردهای انقلاب اسلامی را کمتر ببینند، گفت: ضروری است که مسوولان تلاش بیشتری برای کاهش فشار و سختی بر مردم داشته باشند.

 

خطیب جمعه در ساری در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله نظری خادم الشریعه بیش از ۶ دهه به تعلیم و تربیت در مکتب اسلام و تربیت شاگردان فراوان پرداخت و آثار مبارکی را بر جای گذاشت که درگذشت این عالم پارسا، موجب تالم و تاثر شد .

کد خبر 1023829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha