مطالبات اقتصادی مردم باید جدی گرفته شود

آیت الله شعبانی گفت: بارها به مسئولان گفته شده که به وضعیت اقتصاد رسیدگی کنند و اینکه صرفاً ما در نماز جمعه بگوییم نظارت ضعیف است که گرانی حل نمی‌شود بلکه این مسائل درخواست و مطالبه مردم است که باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب شعبانی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان گفت: پیشرفت انقلاب اسلامی در گرو حرکت بر اساس شعارهای انقلاب است و برای حفظ این اقتدار نباید هدف های انقلاب را که همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است فراموش کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان افزود: امروز بعد از گذشت 40 سال از انقلاب  اسلامی نیازمند بازخوانی برخی حوادث گذشته و بیان اتفاقات با آمارهای دقیق  و مستند فارغ از بی‌عدالتی و بی‌انصافی هستیم.

 

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با اتکا به خداوند متعال و به پشتوانه بصیرتی و مطالبه دینی مردم مقابل تمامیت استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار پیروز شد.

 

وی ضمن دعوت همگانی به تقوا و اجتهاد اظهار کرد: از مصادیق اجتهاد و تلاش در راه خدا تلاش برای درک درست دین است و همواره توصیه‌ ائمه معصومین(ع) این است که انسان باید تلاشگر در راه خدا(فی سبیل الله) باشد.

 

وی ابراز داشت: اگر گاهی مسئولی خطا و اشتباهی دارد٬ اگر مسئله‌ اختلاس و یا کوتاهی پیش می‌آید این مسائل ربطی به انقلاب اسلامی ندارد  چرا که انقلاب همانی است که رهبر معظم انقلاب تبیین می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار داشت: دغدغه اصلی و مهم مردم اقتصاد کشور است و بارها به دولتمردان تذکر داده شده که نظارت بر بازار و مسائل اقتصادی بیشتر شود.

 

آیت الله شعبانی مطرح کرد: انسان باید تلاش کند درک درستی از دین داشته باشد و دچار برخی خرافات در دین نشوند، درک درست دین همان چیزی است که قرآن و روایات ما تحت عنوان فقه در دین مطرح کردند، مراد از تفقه  «بصیرت و فهم درست عمیق از دین» است بنابراین توصیه شده است برای فهم دین وقت بگذارید.

 

وی با اعلام اینکه در آمد نفتی ما در آن سال‌ها 20 میلیارد دلار بوده در حالی که درآمد یک کارگر 6 تومان بوده است عنوان کرد: آنهایی که درباره مفاسد اقتصادی صحبت می‌کنند و البته بخشی نیز درست است که در همین راستا از قوه قضاییه برای مقابله با فساد تشکر می‌کنیم٬ بیایند  بگویند در آمد کشور آن زمان در کجا هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه  حکومت پهلوی به دنبال حذف دین از اجتماع بود اما مردم مقابل آنها ایستاده و مانع از این کار شدند عنوان کرد:  فارغ از مسائل٬  مفاسد اقتصادی بسیاری مطرح بود مانند جشن‌های 2500 ساله که بیش از 100 میلیون دلار برای آن هزینه کردند  آنهم زمانیکه در جنوب تهران مردم حلبی نشین بوده و 46 درصد مردم زیر خط فقر بودند.

 

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی وقتی شکل گرفت که رژیم پهلوی قصد از بین بردن دین و اسلام را داشت: رژیم ستمگر شاهنشاهی با برپایی جشن ۲ هزار و ۵۰۰ ساله در شیراز، ۱۰۰ میلیون دلار از بودجه کشور را خرج کردند.

کد خبر 1023835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha