مسئولان با خدمت رسانی در جامعه جشن پیروزی انقلاب را شیرین تر کنند

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه در این شرایط خاص کرونایی باید نشان دهیم که پای انقلاب و نظام خود ایستاده ایم، گفت: مسئولان هم با خدمت رسانی و دمیدن روح امید در جامعه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را شیرین تر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت الاسلام«محمد جواد باقری ارومی» در خطبه های این هفته آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این بخش با بیان حدیثی از حضرت فاطمه زهرا(س) به تاثیر اخلاص بر پیشبرد زندگی انسان اشاره کرد و گفت: خدمت خالصانه به مردم جزو برترین عبادات است.

 

امام جمعه اسالم افزود: خداوند خود شاهد اعمال و رفتار ماست و در مقابل نیت ها و اعمال خالصانه ما بهترین مصلحت ها را برای ما قرار می زند.

 

وی به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) در جمع مداحان پرداخت و تصریح کرد: تقدیر ایشان از اقدامت شایسته تبلیغی و برگزاری مراسمات مذهبی و مداحی در محرم و رمضان کرونایی نشان داد که قشر مذهبی جامعه توانسته است خود را با شرایط کرونایی دنیا تطبیق دهد و با ابتکار زیبا به سمت تکامل و تعالی حرکت کند.

 

حجت الاسلام باقری ارومی خاطرنشان کرد: توصیه ویژه ایشان به اهتمام رعایت ادب و ترویج ادب در کلام مداحان و شاعران نکته دیگری بود که نشان می داد رعایت ادب در جامعه یک ضرورت و نیاز است، چیزی که در کلام الهی نیز بارها مورد تذکر و توجه قرار گرفته است و امروز جامعه ما بیش از پیش به آن نیاز دارد.

 

خطیب نماز جمعه اسالم برگزاری راهپیمایی خودرویی و هر گونه اقدام مبتکرانه برای برگزاری هر چه باشکوه تر جش پیروزی انقلاب اسلامی را شایسته دانست و گفت: در این شرایط خاص کرونایی باید نشان دهیم که پای انقلاب و نظام خود ایستاده ایم.

 

وی ادامه داد: مسئولان هم با خدمت رسانی و دمیدن روح امید در جامعه این جشن را شیرین تر کنند.

 

حجت الاسلام باقری ارومی به سفر آیت الله رییسی، رییس دستگاه قضا به استان گیلان اشاره کرد و از اقدامات شایسته ایشان در احقاق حقوق عامه و بازپس گیری بیت المال از کسانی که با زد و بندهای سیاسی آن را چپاول کرده اند قدردانی کرد.

 

امام جمعه اسالم با اشاره به بیانات رییس قوه قضاییه در گیلان،اظهارکرد: حفظ ذخایر، منابع طبیعی و جلوگیری از تغییرکاربری اراضی از جمله نکات بسیار مهم در کلام ایشان بود که متاسفانه منطقه ما نیز مدت هاست گرفتار آن شده است.

 

وی تصریح کرد: ساخت ویلاهای غیرقانونی در بستر طبیعت، و مهاجرت های بی حساب و کتاب به استان گیلان و منطقه تالش که فروش زمین توسط اهالی نیز به آن دامن زده است از مهم ترین آسیب های اجتماعی این منطقه است.

 

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به اینکه اگر فروش زمین های کشاورزی و تغییر کاربری آن به همین منوال پیش برود در چند سال آینده دیگر زمین کشاورزی در منطقه نخواهیم داشت، گفت: کشاورزی اصالت و شغل اصلی مردمان این منطقه است که باید آن را حفظ کرد.

 

امام جمعه اسالم با اشاره به آسیب های مختلف فرهنگی، اجتماعی و تغییر بافت جمعیتی منطقه در اثر گسترش ویلاسازی ها، افزود: آثار و تبعات این قضیه سال های آینده و برای فرزندان ما نمودار می شود.

 

حجت الاسلام باقری ارومی خاطرنشان کرد: راه حل مقابله با این پدیده تصویب قوانین قاطع بازدارنده و فرهنگ سازی برای نفروختن زمین توسط اهالی می باشد.

 

 

کد خبر 1023854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha