یوم الله ۲۲ بهمن متعلق به همه مردم است

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به تلاش‌ها و مجاهدت های آحاد مردم در پیروزی انقلاب اسلامی گفت:۲۲ بهمن متعلق به جریان خاصی نیست بلکه روزی فراگیر و عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس‌الدین» امروز(جمعه، 17 بهمن) در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: مقام معظم رهبری ۲۲ بهمن را عید حقیقی مردم دانسته اند که امام رمز پیروزی آن را انگیزه الهی و نیت پاک مردم در استقرار اسلام و وحدت کلمه در جامعه اعلام کرده اند و رمز تداوم  انقلاب را این دو عامل می دانند لذا باید در اجرا و حفظ این دو مهم در جامعه اسلامی بکوشیم.

 

امام جمعه انزلی در خصوص بزرگداشت ۲۲ بهمن در شرایط کرونایی نیز گفت: یوم الله ۲۲ بهمن برای ما روز مهمی است دشمنان داخلی و خارجی می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند تا حضور مردم را در صحنه کم جلوه دهند اما باید با اجرای برنامه‌های نو اعلام همبستگی خود با انقلاب بیش از پیش به نمایش بگذاریم این نمایش می تواند نصب یک پرچم در سر درب منزل و مغازه باشد.

 

وی رسالت پیامبر اسلام(ص) را رهایی مستضعفان از ستم طاغوتیان عنوان کرد و افزود: پیامبر مکرم اسلام (ص) آمد تا با مجاهدات خود مستضعفان را از طاغوت های سیاسی و اقتصادی نجات دهند لذا ابتدا هجرت کرد تا انسانهای مومن را از دست ستمکاران آزاد کند و در زمینه اقتصادی نیز با برنامه ریزی در توانمندسازی مسلمانان تلاش کرد با جلوگیری از گرانفروشی، کمک مومنانه به محرومین،  مبارزه با رانت خواری، پرهیز از اشرافی‌گری و ... مسلمانان را از دست ستم کاران رها سازد.

وی خاطر نشان کرد: اموری که حضرت امام خمینی(ره) نیز به آن توصیه کرده بود اما متاسفانه امروزه با رعایت نکردن این اصول فاصله طبقاتی در جامعه زیاد شده است. اگر می‌خواهیم در شکل‌گیری نظام اسلامی موفق باشیم باید به دستورات پیامبراکرم (ص) عمل کرده و در اجرای گام دوم انقلاب کاستی‌ها و کجی‌ها را اصلاح کنیم.

 

حجت لاسلام شمس الدین با بیان اینکه اختلاف نظر در جامعه به کشور آسیب جدی وارد می کند تصریح کرد: تضارب آرا می تواند پیشرفت اجتماعی را بدنبال داشته باشد نه خودخواهی ها و مجادلات، در این ۴۲ سال هرجا خودکامگی و تک روی بود شکست خوردیم و اما هرکجا با هم بودیم به پیشرفت دست یافتیم.

 

وی با اشاره به طرح شفافیت رای نمایندگان در صحن مجلس، گفت: متاسفانه این طرح تصویب نشد اما ضروریست شیوه نامه ای درست نوشته و انتخاب شود تا حقی ضایع نشود.

 

وی این شفافیت را برای دستگاهها لازم دانست و خاطرنشان ساخت: برای رسیدن به نتایج مطلوب در انجام امور نیازمند طرحی جامع هستیم تا اگر کسی طرح و یا رای داد مورد بی احترامی و توهین قرار نگیرد. در کنار شفافیت آرا نیازمند احترام به آرا هم هستیم.

 

کد خبر 1023864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha