گسترش کرسی و محافل قرآنی با پیروزی انقلاب اسلامی

محافل و کرسی های تلاوت قرآن کریم در روستا و شهرها با پیروزی انقلاب اسلامی گسترش یافته و عطر و بومی معنوی آیات قرآن رد جامعه طنین انداز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، قرآن کریم مصحف الهی که نورش مایه شفای دردها و کلامش شیرین و شیوا و مایه امید و موفقیت انسان در زندگی دنیایی و عالم برزخ و آخرت خواهد بود.

 

جامعه اسلامی نیازمند طنین اندازی صورت دلنشین آیات قرآن در جامعه است که تربیت نیروهایی با این توانایی نیز از اهمیت خاصی برخوردار بوده که امروز به برکت انقلاب اسلامی در سراسر کشور نهادینه شده است.

 

محافل و کرسی های تلاوت قرآن کریم در روستا و شهرها با پیروزی انقلاب اسلامی گسترش یافته و عطر و بومی معنوی آیات قرآن در جامعه طنین انداز شده و همگان از آن ها بهره مند می شوند و یکی از برنامه های محوری و مهم کمیته مساجد ستاد دهه فجر نیز محسوب می شود.

 

فعالیت های قرآنی در سراسر کشور با اندیشه و برنامه های نوین روبه اجرا بوده و هر ساله با توسعه تکنولوزی ها، شاهد اجرای روش های نوین در برنامه ریزی و اجرای فعالیت ها بوده ایم که این روزها این خدمات موجب برقراری و استمرار فعالیت ها در شرایط کرونا شده است.

 

*فعالیت بیش از سه هزار موسسه فرهنگی و قرآنی در کشور

 

گرچه آمار مربوط به این دسته از موسسات به دلیل تعدد مراکز ارائه دهند مجوز، روشن و شفاف نیست اما دیدگاه بخش عمده ای از متولیان این حوزه، فعالیت بیش از سه هزار موسسه مورد تایید بوده و فعالیت هایی در بخش های مختلف کشور دارند.

 

فازغ از آمار و اطلاعات، تاسیس این تعداد مرکز فرهنگی و قرآنی در 40 سال گذشته افتخاری برای کشور است که این فعالیت های گسترده در حال انجام است.

 

*وجود بیش از یک میلیون حافظ کل قرآن

 

وجود حافظان کل قرآن در کشور با هدف گذاری برای 10 میلیون حافظ برنامه ای است که در دستور فعالان این حوزه قرار گرفته تا با این هدف گذاری به گسترش مبانی قرآنی کمک شود.

 

فعالیت حافظ چند جز قرآن و قاریان اقدامی دیگری است که در سراسر کشور در حال انجام و مساجد محور حرکت در این حوزه هستند و علاوه بر تربیت نیروهای قرآنی اقدامات گسترده فرهنگی و دینی نیز انجام می شود.

 

*فعالیت هزار و 500 خانه نور در مساجد کشور

 

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: فعالیت هزار و 500 خانه نور در مساجد راه اندازی شده که فعالیت های قرآنی را مدیریت و هماهنگ می کنند.

 

«سعید سعادتی» افزود: برگزاری مسابقات قرآنی، آموزش مفاهیم، حفظ و قرائت از جمله اقدامات این مراکز است که مدیران آنان بر اساس برنامه ریزی و خلاقیت خود در هر منطقه محور فعالیت های قرآن و عترت هستند.

 

وی اضافه کرد: دوره های آموزشی نیز برای مربیان و نیروهای این مراکز در مقاطع مختلف زمانی پیش بینی و اجرا می شود که فرصتی برای ارتقای دانش و توانمندی آن ها است.

کد خبر 1023902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha