افزایش ۹ درصدی دانشجویان دریافت کننده کمک شهریه از کمیته امداد قزوین

قلی پور گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری تأمین شهریه دانشجویان از ۲۸۱ نفر به ۳۰۵ نفر افزایش یافته است که رشد ۹ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «حسین قلی پور» بیان کرد: هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) حل مشکل معیشتی نیازمندان است ولی چنین هدفی با رویکرد کمک موردی پیگیری نمی شود.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: از این رو تلاش می شود تا جایگاه علمی، اجتماعی و فرهنگی مددجویان در ابعاد مختلف و با حمایت و تقویت توان و ظرفیت هایشان افزایش یابد.

 

وی اضافه کرد: برخی از مددجویان توانایی کار را داشته و مهارت هایی دارند که برای آنها اشتغال زایی دنبال می شود ولی برخی دیگر از مددجویان انگیزه و استعداد ادامه تحصیل دارند.

 

قلی پور افزود: همه فرزندان مددجویان از کمک های فرهنگی برای تحصیل برخوردارند ولی دانش آموزان تحت حمایت که با انگیزه و همت، تحصیل را ادامه می دهند با ورود به عرصه آموزش عالی از کمک تحصیلی همچون شهریه هم بهره مند می شوند.

 

وی اعلام کرد: طی 10 ماهه سال جاری تأمین شهریه دانشجویان از 281 نفر به 305 نفر افزایش یافته است که رشد 9 درصدی داشته است.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: در واقع شهریه پرداختی سال گذشته 110 میلیون تومان بوده که به بیش از 297 میلیون تومان افزایش یافته که نشان از رشد 170 درصدی پرداخت شهریه داشته است.

 

وی تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی و کمک شهریه در واقع سرمایه گذاری است چراکه وقتی فرزند مددجو بتواند وارد عرصه کار و زندگی شود دیگر نیازی به کمک دیگران ندارد.

 

قلی پور اظهارکرد: وقتی فرزند مددجو وارد دانشگاه شده و به عنوان یک تحصیل کرده وارد جامعه می شود شرایط شغلی و زندگی او تغییر می یابد و این وضعیت به این معناست که حداقل دیگر زنجیره فقر در این خانواده قطع شده است.

 

وی گفت: این فرزند مددجو حتی در صورت بهبود وضعیت خود می تواند پدر و مادرش را هم مورد حمایت قرار دهد و به این ترتیب سیاست فقرزدایی به طور جدی و اساسی اجرایی می شود.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: عموم مردم نیکوکار می توانند کمک های خود را برای ارتقای تحصیلی فرزندان مددجو هم به این نهاد ارائه کنند تا براساس نیّت آنها برای دانش آموز و یا دانشجویان تحت حمایت هزینه شود.

 

کد خبر 1023933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha