برگزاری پویش ختم قرآن کریم و صلوات در ابهر

به مناسبت ایام الله دهه فجر، پویش ختم قرآن کریم و صلوات به نیت شفای بیماران به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، موسسه فرهنگی قرآن وعترت کوثر شریف آباد شهرستان ابهر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر و با همکاری کمیته فرهنگی و هنری دهه فجر و کمیته فرهنگی هنری یادواره ٤٠٠ شهید شهرستان ابهر پویش ختم قرآن کریم و ختم صلوات را برگزار می‌کند.

 

نحوه مشارکت در این پویش به این شکل است که هر شرکت کننده حداقل یک جزء از قرآن کریم و 100 صلوات را به نیت شفای بیماران قرائت می‌کند.

 

این برنامه به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س)ودهه مبارک فجرانقلاب اسلامی ایران برگزار و ازفعالان فرهنگی قرآن وعترت دعوت می گرددجهت شرکت عدد۱۴رابه شماره ۰۹۳۵۴۸۴۵۰۱۵پیامک کنند.

 

چهارمین همایش مهربانو به صورت مجازی برگزار شد

 

چهارمین همایش مهربانو به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)به صورت مجازی در ابهر برگزار شد.

 

این همایش با محوریت نقش زنان در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرستان ابهر به مناسبت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت هفته زن و روز مادر، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان ابهر برگزار شد.

 

سه دوره ی همایش مهربانو به صورت حضوری در سه سال متوالی برگزار شده است و چهارمین دوره این همایش با توجه به محدودیت های ناشی از کرونا ویروس به صورت مجازی برگزار شد.

 

در بخش اول برنامه فاطمه امامی دکترای زبان و ادبیات فارسی که مطالعات و پژوهش هایش در زمینه ادبیات عرفانی، ادبیات داستانی و نقد فرمالیستی و ساختارگرا می باشد سخنرانی خود را با موضوع زن در ادبیات باستان ارائه نمود.

 

بخش دیگر این همایش شعرخوانی شعرای پیشکسوت و جوان شهرستان خانم ها نسرین فخیمی، فاطمه مهرابی و آقایان حسن نظمده و احمد بخشی بود که در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) و مقام زن اشعار خود را خوانش نمودند.

 

بدرالملوک امام، فرزند مرحوم شیخ زین‌العابدین امام (امام جمعه ابهر)، مهربانوی 95 ساله ابهری و مادر خیریه های ایران، از خاطرات و حضور پررنگ و شایسته خود در فعالیت های عام‌المنفعه برای علاقه مندان صحبت نمود.

 

اجرای تکنوازی موسیقی سنتی سحر لطفی اولین بخش هنری همایش مهربانو بود و در ادامه کتابت حجت الاسلام محسن عطوفی با خوانش اشعارِ برگرفته از احادیث توسط حجت الاسلام عبدالمجید اکبری همراه شد که غنای معنوی این همایش را دوچندان نمود.

کد خبر 1023947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha