پیوند هنر دینی و ادبی در تقویت باورهای اعتقادی اثرگذار است

خدابخش مرادی، بر تقویت هویت دینی، علمی، ملی و سرزمینی در کنار پیوند با باورهای اعتقادی و ارزشی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه جشنواره رضوی به زبان ترکی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به صورت سالانه فرصت مناسبی برای تقویت باورهای دینی است.

 

خدابخش مرادی با اشاره به اینکه جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی فرصت مغتنمی برای آشنایی عموم با گویش ترکی است،گفت: مردم زنجان به اهل بیت(ع) ارادات خاصی دارند و این جشنواره شور حسینی مردم این استان را به شعور رضوی پیوند زده است.

 

به گفته وی، این همایش فرصت جدیدی در فضای علمی، ادبی، هنری و دینی استان زنجان است و نویسندگان شرکت کننده در این جشنواره با ظرافت ادبی و ذوق هنری زمینه‌ای را فراهم کردند تا فرهنگ رضوی و سیره و منش رضوی با محوریت هنری به خوبی معرفی شود.

 

این مقام مسئول به اثرگذاری زبان هنر در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: کلام هنر و قلم زدن از مانایی و اثر گذاری بسیار بالایی برخوردار است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان بر تقویت هویت دینی، علمی، ملی و سرزمینی در کنار پیوند با باورهای اعتقادی و ارزشی تاکید کرد و یادآور شد: هنرمندان باید پیوند بین هنر دینی و ادبی را با اعتقادات دینی تقویت کنند.

 

مرادی با بیان اینکه از تمام فرصت‌ها برای تقویت بین هنر دینی و هویت و باورهای دینی و اعتقادی استفاده شود، تصریح کرد: باید این آثار به خوبی مورد توجه قرار گرفته و مورد استفاده قرار گیرد.

 

کد خبر 1023958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha