ترویج معارف اهل بیت (ع) و فرهنگ غدیر در جامعه از اهداف بنیاد غدیر است

حجت الاسلام نامور گفت: تبلیغ و ترویج رویداد عظیم غدیر خم و توجه دادن افکار مسلمانان جهان به‌ضرورت نهادینه شدن فرهنگ غدیر در جوامع اسلامی ازجمله اهداف بنیاد غدیر است.

حجت الاسلام «حمیدرضا نامور» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: بنیاد غدیر در سال 76 توسط مرحوم حضرت ایت الله خزعلی (ره) تاسیس شد که با تشکیل هیئت امناء اداره  امور اجرایی و برگزاری و پیگیری کارها را به عهده گرفت.

 

معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی بنیاد غدیر همدان به اهداف و سیاست های بنیاد غدیر اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی برای جذب نسل جوان و و افزایش گستره مخاطبین ماهیت غدیر با تکیه بر ارتباطات و فناوری  های نوین ، تاکید بر اجرای برنامه های علمی، پژوهشی و اموزشی در حوزه های غدیر، سیره امیرالمونین (ع) و  نقش بنیاد بین المللی غدیر؛ سیاست گذاری، برنامه ریزی، پیگیری و ایجاد زمینه و انگیزه در میان مدیران و کارکنان سازمان ها  و نهادهای دولتی و عمومی و تشکل های مردمی و اقشار مختلف جامعه است.

 

 وی  تلاش در جهت تقویت وحدت مسلمین از طریق تبیین عالمانه غدیر، طرح امیرالمومنین(ع) به عنوان محور وحدت و پرهیز از هرگونه فعالیت و اقدام تفرقه انگیز، تبین غدیر و فلسفه آن ، توجه و تاکید بر بعد حکومتی ، ترویج مفاهیم خطبه غدیر ،  معرفی سوره ها و آیاتی از کلام الله مجید که در شان ولایت امیرالمومنین علیه السلام و عصمت اهل بیت (ع) نازل شده از دیگر اهداف بنیاد غدیر است.

 

وی فعالیت در فضای مجازی، برگزاری دوره کوتاه مدت مهندسی غدیر به منظور تربیت مربی  ، برگذاری دوره ی بلند مدت مجازی تربیت مربی را از دیگر فعالیت های بنیاد عنوان کرد.

 

 معاون فرهنگی آموزشی بنیاد غدیر همدان همچنین ، طرح یک شنبه های علوی در فضای مجازی در فضای مجازی آغاز شده است.

 

حجت الاسلام نامور  با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت در اجرای برنامه ها فعالیت ها منحصر در فضای مجازی شده است، اظهار داشت: ساخت 18 کلیپ متناسب با دهه فجر و 18 کلیپ با موضوعات فجر علوی و شاخصه های حاکم اسلامی  و حکومت جوانان در حال انتشار در فضای مجازی ایتا و اینستاگرام است.

 

وی ادامه داد: بارگزاری  هر روز کلمات ناب در مورد واقعه مهم غدیر، انتشار کلیپ های صوتی از اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی با موضوعات غدیر از دیگر فعالیت های اجرای در فضای مجازی است.

 

وی همچنین به برنامه های پیش رو بنیاد غدیر تا آخر سال اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره کوتاه مدت مهندسی غدیر به منظور تربیت مربی ، برگزاری دوره بلند مدت مجازی تربیت مربی  و برگزاری نشست های علمی سه روزه در ایام میلاد امیر المومنین (ع) همزمان با 13 رجب از برنامه های  است که تا پایان سال اجرا می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1024078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha