خادمین و پیرغلامان حسینی در شهرستان ازنا تجلیل شدند

همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا (س)، از خادمین و پیرغلامان حسینی(ع) در شهرستان ازنا تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لرستان، سپس حجت الاسلام و المسلمین دکتر بیات با اشاره به آداب  هیئت داری و تاثیر فرهنگی هیئت های مذهبی بر جامعه، اظهار داشت: هیئت های مذهبی، نقش بسیار مهمی در اصلاح وضعیت فرهنگی جامعه دارند و باید از این ظرفیت به درستی بهره برداری شود.

 

وی با بیان اینکه در جامعه ی ما، هیئت های مذهبی ازجایگاه مهم مردمی برخوردار هستند، افزود: هیئت های مذهبی بزرگترین و مؤثرترین پایگاه در ابعاد دینی و ملی به شمار می روند که میزان و دامنه ی اثرگذاری آن ها را در عرصه های گوناگون در طول سال های مختلف به عینه شاهد بودیم.

 

حجت الاسلام بیات  با اشاره به نقش تاثیر گذار هیئت های مذهبی در ماه های محرم و صفر، ادامه داد: باید از ظرفیت تاثیرگذار هیئت های مذهبی در جهت اصلاح وضعیت فرهنگی جامعه به سمت آموزه های ناب دینی بهره گرفته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ضرورت تلفیق شور و شعوری که مورد تاکید و خواست مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و دیگر بزرگان می باشد، یکی دیگر از بایسته های هیئات مذهبی است که در این باره نیز توأم شدن احساس و عاطفه در عزاداری ها و یا مجالس شادی اهل بیت(ع) با بصیرت، درک و شناخت دینی و ولایی، اهمیت بسیار زیاد و خاصی پیدا می کند.

 


گفتنی است، این برنامه به همت کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع) و باهمکاری روابط عمومی هیئت محبان حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

 

این مراسم معنوی و باشکوه با قرائت زیبا و دلنشین آسترکی قاری ممتاز شهرستان ازنا شروع و با مدیحه سرایی مداح اهل بیت علیهم السلام کربلایی ملکی در مدح بانوی دوعالم حضرت زهرا سلام الله علیها برنامه ادامه پیدا کرد.

 

در پایان برنامه از خادمین و پیرغلامان حسینی با اهداء تندیس تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 1024092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha