عزت و اقتدار ایران بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه استقلال ایران و عدم وابستگی به بیگانگان از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است گفت: عزت و اقتدار ایران بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام سید محسن موسوی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد آمار کمی و کیفی توسعه چهل ساله انقلاب گفت: موضوع اول در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که دستاوردها در حوزه های مختلف رخ داده و در طول چهل ساله انقلاب در دهه آخر به خصوص به شکل ملموس قابل مشاهده است.

 

امام جمعه پلدختر افزود: در حوزه آموزش، بهداشت، خدمات ارتباطی، آب، برق، گاز و خدمات دیگر اگر به قبل از انقلاب نگاه کنیم، می بینیم رشدی که در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب داشته ایم، رشدی قابل تقدیر است.

 

وی گفت: در موضوع آموزش امروز ما در رتبه شانزدهم دنیا قرار داریم و در قاره آسیا جزء پنج کشور برتر علمی محسوب می شویم و در میان دول اسلامی امروز ایران در موضوع علمی حرف اول را می زند.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در موضوع بهداشت و درمان، هوا و فضا، نانو و فناوری های نوین نیز امروز ایران سخنی برای گفتن دارد.

 

وی گفت: در دستاوردهای انقلاب اسلامی، استقلال ایران و عدم وابستگی به بیگانگان از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است و این دستاورد به عنوان یکی از اصول اساسی جمهوری اسلامی در بحث حاکمیت و تمامی ارضی کشور مطرح شده است.

 

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: امروز استقلال و عدم وابستگی ایران به کشورهای نشان می دهد که پیش از انقلاب سلطه دیگران بر روی ما بود. در یک قسمت کشور انگلیسی ها و در قسمتی دیگر ایالات متحده مدیریت می کرد اما امروز ایران استقلال و خودکفایی خود را به دست آورده است و در موضوع عدالت، برابری و برادری توسط انقلاب برای کشور به ارمغان آورده شد.

 

امام جمعه پلدختر تصریح کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی موضوع عزت و اقتدار است. در نیروی نظامی که حافظ امنیت و تمامیت ارضی کشور است امروز بزرگترین مولفه نیروی نظامی ما موضوع نیروی انسانی مومن و متخصص است که در ارتش، سپاه و سایر نیروهای مسلح از آن برخوردار هستیم.

 

امام جمعه پلدختر گفت: ما در خودکفایی نظامی در کشور امروز در منطقه 100 درصد حرف اول را می زنیم و در دنیا نیز در تراز کشورهای پیشرفته قرار داریم. در موضوع موشک های بالستیک و نقطه زن و سلاح هایی که وحشت بر جان دشمن می اندازد، بسیار پیشرفت کردیم.

 

 حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: موضوع مذاکره مجدد که توسط اروپایی ها دوباره مطرح می شود در این حوزه موضوع هسته ای خیلی مد نظر نیست بلکه بحث پیشرفت نظامی و موشکی ما مد نظر است. آنها فهمیده اند که ایران در حوزه نظامی به چه پیشرفت هایی دسترسی یافته است و می خواهند جلوی این رشد و پیشرفت را بگیرند.

 

وی گفت: فرهنگ پهلوی فرهنگی غرب زده، مبتذل و برگرفته از انحرافات فرهنگی است اما امروز فرهنگ ناب اسلامی محمدی توحیدی جایگزین آن شده است. قبل از انقلاب بسیاری از جلسات دینی و مذهبی در مراکز زیرزمینی برگزار می شد و قدرتی که بتواند فرهنگ دینی را رشد بدهد، وجود نداشت اما اکنون شاهد رشد و توسعه اعتقادی و علوم دینی و معارف اسلامی در مساجد و حسینیه ها هستیم که این امر در سایه نظام و انقلاب اسلامی شکوهمند ایران است.

 

 

 

کد خبر 1024097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha