مجتمع پرورش ماهی سپیددشت از شاهکارهای آبزی پروری ایران است

بیرانوند با اشاره به اینکه استان لرستان قطب پرورش ماهی در غرب کشور است، گفت: مجتمع سپیددشت یکی از شاهکارهای آبزی پروری است که این پروژه، آبزی پروری ایران را رو سفید کرده و افتخاری برای استان لرستان در کشور می باشد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از خرمآباد، « کیارش بیرانوند» امروز(18 بهمن) در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به تولید  30 هزار تن آبزیان استان در استان طی سال جاری،  اظهار داشت: استان لرستان  به قطب تولید ماهیان خاویار ایران و حتی آسیا تبدیل می‌شود.

 

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه پروژه پرورش ماهی سپیدشت خیلی عالی انجام شده است، افزود: ظرفیت تولید این مجتمع بیش از ۶ هزار تن ماهیان سردابی در سال است که یک انقلاب در بحث آبزی پروری است.



وی بیان کرد: تولید ماهیان سردآبی مجتمع سپیددشت معادل تولیدات ۳ استان همسایه لرستان است که با راه اندازی آن بیش از یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.



بیرانوند اذعان داشت: برای ایجاد زیرساخت های این پروژه که بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تاکنون ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است.


وی از اعلام آمادگی این اداره کل در واگذاری مجتمع سپیددشت از طریق ماده ۲۷ به بخش خصوصی خبرداد و تصریح کرد:  به دنبال راه اندازی کل مجتمع هستیم و بخش خصوصی باید عملکرد زنجیره را کامل انجام دهد یعنی از راه اندازی کارخانه خوراک، کارخانه عمل آوری و ... را می بایست مدیریت کند.


مدیر کل شیلات لرستان اظهار کرد: این پروژه می‌تواند تحول بزرگی در منطقه محروم سپیددشت ایجاد کند و به اقتصاد، تولید و اشتغال مردم منطقه را متحول کند.

 

بیرانوند با اشاره به اینکه سیلاب سال گذشته به ۳۰۰ مزرعه پرورش ماهی در استان خسارت وارد کرد، افزود: بیش از ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت و ۳۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به آبزی‌پروران پرداخت شد.

 

مدیرکل شیلات لرستان اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰۰ مزرعه پرورش ماهی در استان وجود دارد که تنها ۳۰ مزرعه تعطیل شده است.

کد خبر 1024106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha