پیش بینی  ۱۵۰ هزار میلیارد تومان درآمدزایی برای شرکت های دانش بنیان

خیاطیان گفت:با یک شیب بسیار خوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان رو به رو هستیم و بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان درآمدزایی برای سال ۱۳۹۹ پیش بینی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان،  «محمد صادق خیاطیان» عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و رئیس مرکز شرکت های دانش بنیان در نشست مجازی  بررسی چالش ها و برنامه های آینده شرکت های دانش بنیان و خلاق گفت:امروز به جرئت می توان گفت با حمایت های رهبری از شرکت های دانش بنیان یک گفتمان در کشور تشکیل شد.

 

وی با بیان اینکه نقش آفرینی را در شرکت های دانش بنیاد شاهد هستیم افزود: در حال حاضر به یک گفتمان ملی برای شرکت های دانش بنیان رسیده ایم.

 

خیاطیان تصریح کرد: در شرایط کرونا شرکت های دانش بنیان نقش موثری در ساخت دستگاه ها ی اکسیژن، ساخت واکسن و دارو داشتند.

 

وی تصریح کرد: اگر این شرکت ها در این برهه از زمان نبودند دچار بحران جدی می شدیم، در حوزه مقابله با کرونا به صورت جدی خود را نشان داده است و اثر بخشی  آن ها را در بخش های مختلف دیدیم.

 

خیاطیان بیان کرد: در سال 1392تعداد 55 شرکت دانش بنیان داشتیم که اکنون بیش از 5 هزار و 700 شرکت دانش بنیان داریم. حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، برق و الکترونیک، ماشین آلات از بیشترین حوزه هایی است که  شرکت های دانش بنیان مشغول فعالیت هستند.

 

رئیس مرکز شرکت های دانش بنیان گفت:با یک شیب بسیار خوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان رو به رو هستیم که بیش از 150 هزار میلیارد تومان درآمدزایی برای سال 1399 پیش بینی کرده ایم.

 

وی بیان کرد: معافیت گمرکی، مالیاتی و نظام وظیفه و غیره از مزایایی است که به شرکت های دانش بنیان داده شده است.

 

علوم انسانی باید در اجتماع قرار گیرد و برای مردم قابل لمس باشد اما در این  مورد غفلت قرار گرفته بود. در این راستا شرکت ها خلاق را راه اندازی کردیم که محتواهای خلاقانه علوم انسانی تولید شود.

کد خبر 1024107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha