واگذاری پتروشیمی اسلام آبادغرب بعد از سه سال به مردم

نامدار زنگنه، از واگذاری پتروشیمی اسلام آباد غرب به مردم پس از سه سال و رسیدن به مرحله سود دهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، بیژن نامدار زنگنه  وزیر نفت، در نشست آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد غرب گفت:  این طرح یک طرح صد درصد ایرانی است و تلاش می کنیم که حداکتر استفاده از ظرفیت های استان را داشته و ظرفیت های جدیدی نیز ایجاد کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: این پتروشیمی از آرزوهای فنی و دیرینه ما و دولت بود که اگرچه در روند اجرا در گذشته با مشکلاتی مواجه شد، اما  اکنون با دانش فنی ایرانی و با استفاده از ظرفیت‌های صنعتی و پیمانکاری داخل کشور اجرایی خواهد شد.

 

وزیر نفت افزود: این پتروشیمی به عنوان یک طرح دانش بنیان عظیم، هدیه دولت به مردم آن هم در شرایط سخت تحریم و فشارهای اقتصادی است، که در این طرح سرمایه‌گذاری عظیم نیم میلیارد دلاری صورت گرفته که بسیار قابل توجه است.

 

 زنگنه تصریح کرد: با اجرای این طرح  کرمانشاه به عنوان سومین قطب پتروشیمی کشور بعد از بوشهر و خوزستان است.

 

وی اظهار کرد: تولید پروپیلن به عنوان یک محصول استراتژیک در این پتروشیمی،است و کرمانشاه در گذشته از نظر تولید اتیلن با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال و همچنین تولید پلی اتیلن وضعیت مناسبی داشت و اکنون نیز با تولید پروپیلن به کمک کشور می‌آید.

 

به گفته این مسئول، ماه‌های اول سال آینده کارهای تعیین پیمانکار تجهیزات این پتروشیمی نیز انجام شود.

 

وی افزود: استانداری برترین حامی طرح های توسعه استان است که این وظیفه به خوبی در استان  انجام شده و از این به بعد هم حامی پتروشیمی است که بستری برای توسعه استان فراهم می کند.

 

وزیر نفت در پایان گفت: در سال ۱۴۰۰ تولیدات صنعت پتروشیمی کشور به ۱۰۰ میلیون تن با ارزش ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.

 

کد خبر 1024123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha