تامین نیازهای شهروندان در بوستان ها از اولویت های ما است

سلامی با اشاره به اینکه سازمان پارک ها به دلیل جبران خسارت واحدهای صنفی با موافقت و مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد ۵۰ درصد اجاره بهای غرف را در نیمسال اول شامل بخشودگی قرار داده، گفت:تامین نیازهای شهروندان در بوستان ها از اولویت های ما است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «احمدرضا سلامی» امروز(۱۸ بهمن» در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: در گام نخست تامین نیازهای شهروندان در بوستان ها از اولویت هایی است که در حوزه اقتصادی به آن توجه می شود، این نیازها می تواند نشاط و شادابی امور فرهنگی، خرید اقلام خوراکی، کارهای نوآوارنه و حتی توسعه بحث گردشگری توسط سرمایه گذاری کلان در بوستان های سطح شهر باشد.

 

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد افزود: بخش اقتصادی سازمان پارک ها با مطالعه بر روی زیرساخت ها اقدام به تامین سرمایه از طریق بخش خصوصی نموده و بازخورد آن را رصد و ثبت می نماید و با بررسی پتانسیل های توسعه ای در فضای سبز شهری، توسعه پایدار اقتصادی در فضای سبز شهری را رقم می زند.

 

وی گفت: سعی اداره اقتصادی بر این است تا اداره اصناف، اماکن، اداره بهداشت و تعزیرات برکنترل قیمت ها درغرفه ها و مسائل دیگر مانند حفظ سلامت شهروندان نظارت شهرداری مشهد را همراهی کند.

 

سلامی در خصوص پراکندگی غرفه ها ادامه داد: پراکندگی غرفه ها در سطح پارک های مشهد بستگی به مطالعه مکان یابی با رویکرد حفظ و نگهداری فضای سبز شهری صورت می گیرد و اجازه فعالیت منوط به رعایت ضوابط معین است.

 

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به این که ۹۰ غرفه درسطح بوستان های مشهد مشغول به کارند، اضافه کرد: قوانین واحد تجاری تابع قوانین کشور بوده و غرف از طریق مزایده عمومی واگذار می شود و اگر پیشنهاد یک کار نوآورانه ارائه شود، مراتب در کمیته واحد فنی تصویب و در صورت نبود موارد مشابه با پیشنهاد دهنده مذاکره صورت می گیرد در غیر این صورت از طریق اعلان عمومی کار واگذار می شود.

 

وی ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا و نیاز به رعایت مسائل بهداشتی تمهیدات لازم در بوستان ها انجام و وسایل بازی کودکان با رعایت پروتکل های بهداشتی ضدعفونی می شود.

 

سلامی  خاطرنشان کرد: رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از سوی سازمان به غرفه ها ابلاغ شده، اما در بازه های زمانی مختلف غرفه ها مجبور شدند به دلیل جلوگیری از تجمع، فعالیت های خود را تعطیل کنند که همین مساله باعث وارد آوردن ضرر و زیان اقتصادی به این مجموعه ها شد.

 

مدیرعامل سازمان پارک ها وفضای سبز شهرداری مشهد گفت: سازمان پارک ها به دلیل جبران خسارت این واحدهای صنفی با موافقت و مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد ۵۰ درصد اجاره بهای غرف را در نیمسال اول شامل بخشودگی قرار داده است.

 

وی عنوان کرد: در ۶ ماهه دوم سال نیزبه دلیل کاهش حضور مردم در بوستان ها و ادامه روند خطر شیوع ویروس کرونا، این واحدهای صنفی همچنان دچارخسارت مالی هستند که طبق مصوبات شورای اسلامی شهر تا سقف حداکثر ۸۰ درصد تخفیف اجاره بها به این واحدهای صنفی در ۶ ماهه دوم سال تعلق گرفته و بسته به نوع کاربری و زمان فعالیت لحاظ خواهد شد.

کد خبر 1024132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha