فرمانداران تجمعات پایان سال در آرامستان ها را کنترل کنند

استاندار کرمان با اشاره به وضعیت شکننده کرونا از فرمانداران به جد خواست وضعیت را به ویژه در آرامستان ها کنترل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند شنبه (18 بهمن) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: متاسفانه اکثر استان ها یا روند نزولی آن ها کاهش پیدا کرده یا روند صعودی در ابتلا به کرونا داشتند و استان کرمان هم تقریبا" ثابت مانده و کمی روند صعودی داشته بنابراین باید خیلی مراقبت کنیم.

 

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه در هر صورت به آمار توجه و دقت کنیم که وضعیت بدتر نشود، بیان کرد: اکنون از 17 شهر با وضعیت آبی در استان به 11 مورد رسیدیم و شهر بافت به وضعیت نارنجی برگشته و این برای ما هشدار است و قاعدتاً میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور و استان کاهش پیدا کرده و حساسیت ها کمتر شده که این مشکل ایجاد می کند لذا باید تدابیری اندیشیده شود.

 

 

 

وی اظهار کرد: با توجه به تعطیلی پایان هفته جاری از مردم خواهش می کنیم به صورت جدی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و اولین تقاضای ما از خود مردم است که رعایت کنند زیرا الان آمارها به ما هشدار می دهد و شرایط هم سخت شده است.

 

 

زینی وند ادامه داد: سن ابتلا به کرونا پایین آمده و مرگ و میر در سنین زیر 50 سال اتفاق می افتد و دو ورزشکار کشورمان را از دست دادیم و این ها همه هشدار است و واقعاً اگر خودمان به صورت انفرادی و خانوادگی رعایت نکنیم، ممکن است برای همه ما و نزدیکانمان اتفاق ناگواری بیفتد بنابراین اولین خواهش ما از خود مردم است که رعایت کنند.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران هم توجه داشته باشند که ماه پایان سال در پیش است و مردم براساس سنت و اعتقاداتی که دارند به گلزار شهدا و قبور اموات مراجعه می کنند لذا از مردم می خواهیم که در خانه ها فاتحه بخوانند و الان شرایط سخت است و نباید در آرامستان ها تجمع کنند و در صورتی که این تجمعات غیرعادی بشود فرمانداران ورودی ها را ببندند و در این زمینه نیاز به مصوبه نیست و فرماندار حتماً باید برخورد کند و اگر مقاومت بشود به دستگاه قانونی مراجعه کنند و این شامل مراسم عزا، عروسی و .. می شود.

 

 

 

استاندار کرمان افزود: فرماندار بافت تمرکز و دلیل افزایش آمار را بیان کند و نباید اجازه برگزاری مراسم داده شود؛ به هر حال اول اعلام کنید، اخطار دهید و اگر کسی تمرد کرد برخورد قانونی بکنید.

 

 

وی ادامه داد: از نیروی انتظامی خواهش داریم منع تردد شبانه را تشدید کند و جریمه های خود را جدی انجام دهد و به صورت پیامکی به مردم اعلام کند که بازدارنده باشد زیرا این محدودیت قانون است و نقض قانون جریمه دارد.

 

 

 

زینی وند با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی را مدنظر داشته باشید، در پایان گفت: در خصوص تعطیلات آخر هفته تدبیر کنید اما با اعمال محدودیت سفر به برخی استان ها احساس می کنیم ما در استان کرمان با هجوم مسافر مواجه شویم که درخواست داریم نیروی انتظامی رصد کند و آمار را به ما بدهند تا ما نیز مجوز را از تهران بگیریم و کرمان را ممنوع کنیم.

کد خبر 1024245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha