ترمینال جدید فرودگاه جهرم ظرفیت سالانه ۲۲۰ هزار مسافر را دارد

امیرمکری گفت: با احداث ترمینال جدید فرودگاه جهرم ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر به سالانه ۲۲۰ هزار نفر افزایش پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «سیاوش امیر مکری»، امروز (شنبه ۱۸ بهمن) در آیین افتتاح ترمینال جدید فرودگاه جهرم با اشاره به اینکه استان فارس از لحاظ وسعت و جمعیت از جاذبه های متنوع فرهنگی، تاریخی، مذهبی و... برخوردار است، گفت: شهرستان جهرم نیز به عنوان بزرگترین شهر جنوب استان فارس دارای شاخصه های جمعیتی و توسعه یافتگی است.

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: این جاذبه ها در کنار زیرساخت های صنعتی و کشاورزی ظرفیت ویژه ای را برای جهرم فراهم کرده که می تواند در جذب مسافر با انگیزه های مختلف نقش بسزایی داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه قدمت ۵۰ ساله فرودگاه جهرم و نقش موثر آن در توسعه پایدار مورد توجه مسئولان است، عنوان کرد: ترمینال جدید فرودگاه جهرم با مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع و محوطه سازی ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال بهره برداری شده است.

 

امیرمکری با اشاره به اینکه با احداث ترمینال جدید فرودگاه جهرم ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر به سالانه ۲۲۰ هزار نفر افزایش پیدا می کند، خاطرنشان کرد: زیرساخت فرودگاه و بهره برداری، دو روی یک سکه هستند و برای بهره برداری از زیرساخت ها، برقراری و استمرار پروازهای بیشتر ضروری است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز در شرایط پاندمی کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی که بالاتراز استانداردها و رویه های قابل عمل در هوانوردی دنیا است با صرف هزینه های بالا از طرف متولیان و مجریان صنعت هوانوردی کشور، سفرهای هوایی به ایمن ترین و سالم ترین روش جابه جایی مسافران تبدیل شده و شعار ACI مبنی بر «تجربه سفر سلامت هوایی در دنیا » در کشور اجرایی شده است.

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها گفت: با توجه به محدودیت های ناوگان هواپیمایی به ویژه هواپیماهای با بدنه متوسط در مقایسه با زیرساخت های فرودگاهی و تقاضا برای سفرهای هوایی، برقراری پروازهای منطقه ای با توجه به وسعت استان توسط هواپیماهایی با ظرفیت کمتر ولی با تواتر پروازی بیشتر در قالب ایرتاکسی می تواند راهگشا باشد و به توسعه شبکه مویرگی پروازی می انجامد.

 

کد خبر 1024248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha