عدم همخوانی حمایت های از روستاهای گلستان با سهم های اختصاص یافته از اعتبارات

معراجی گفت: اعتبارات اختصاص یافته به روستاهای استان گلستان با اعتباراتی که برای روستاها در نظر گرفته بودیم همخوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «کاوه معراجی» عصر امروز (شنبه 18 بهمن) در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی یک هزار و 836 پروژه عمرانی و اقتصادی روستایی استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان 47 درصد جمعیت روستایی دارد و جزو استان های کشور به شمار می رود که بیشترین جمعیت روستایی را دارد.

 

معاون برنامه ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بابیان اینکه در اکثر شاخصه ها در روستاهای استان گلستان رتبه های خوبی  را شاهد هستیم، ادامه داد: نگاه ویژه مسئولان استان به روستاها زمینه توسعه روستاها در این استان را فراهم کرده است.

 

معراجی یادآور شد: آسفالت راه روستایی گلستان تقریبا 78 درصد انجام شده است البته این آسفالت نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

 

وی افزود: در حوزه آشامیدنی میزان بهره مندی روستاهای استان گلستان از میانگین کشوری کمتر است و باید به این موضوع اهتمام شود.

 

معاون برنامه ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ابراز داشت: در حوزه مقاوم سازی روستایی نیز باید گام برداریم و در استان گلستان پنج درصد کمتر از کشور واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده است.

 

معراجی بابیان اینکه طرح های هادی روستای در استان نیز از میانگین کشوری 15 درصد کمتر است، ابراز داشت: 96 درصد روستائیان گلستان از نعمت گاز برخوردار هستند و در حوزه گازرسانی نیز اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

 

وی به کاهش نرخ بیکاری در تابستان سال 99 اشاره کرد و افزود: نرخ بیکاری در روستاهای استان گلستان در فصل تابستان به 5.4 درصد رسیده بود که این مهم رقم خوبی است و از این نظر وضعیت خوبی در استان پیش بینی می کنیم.

 

معاون برنامه ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: نزدیک به 20 میلیارد تومان در سال گذشته منابع به روستاهای استان گلستان اختصاص یافته است و این رقم معادل سهم روستاهای استان گلستان که از سوی وزارت کشور و اعتبارات استان در نظر گرفته بودیم نیست.

 

معراجی افزود: معاون توسعه روستایی نیز متناسب با توان خود تلاش می کند که به  روستاهای استان گلستان کمک کند.

 

کد خبر 1024270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha