۹۰ درصد از مهاجرت روستائیان به شهرها کاهش یافت/ افزایش سهم اشتغال روستائیان در کشور

امید گفت: از سال ۹۶ با طرح اشتغال پایدار روستاییان تا به امروز مهاجرت روستائیان به کمتر از ۰.۱ درصد رسیده و ۹۰ درصد مهاجرت از روستاها به شهرها کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد امید» عصر امروز (شنبه 18 بهمن) در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی یک هزار و 836 پروژه عمرانی و اقتصادی روستایی استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان رتبه نخست را در پیگیری طرح ها و پروژه های روستایی در کشور دارد.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور  ادامه داد: در دهه گذشته از 21 میلیون جمعیت کشور هر ساله یک درصد این جمعیت کاهش یافته است  اما از سال 96  با  طرح اشتغال پایدار روستاییان تا به امروز این آمار به کمتر از 0.1 درصد رسیده و 90 درصد مهاجرت روستائیان به شهرها کاهش یافته است.

 

امید بیان کرد: از محل طرح اشتغال پایدار روستائیان 22 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم که این طرح چهره روستائیان را متغییر کرده است.

 

وی افزود: با اجرای این طرح فضای گلخانه  از چهار هزار و 500 هکتار به 17 هزار هکتار رسیده که از این منابع اعتبار اختصاص یافته است.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور  خاطرنشان کرد: در بخش بوم گردی نیز در استان قبل از اجرای طرح اشتغال روستایی در سطح کشور کمتر از 220 مورد بود که امروز به دو هزار و 400 مورد رسیده است و گلستان در این زمینه پیشتاز بوده است.

 

امید بابیان اینکه پرداخت این تسهیلات باعث شده که سهم اشتغال روستائیان از پنج درصد به 30 درصد برسد، متذکر شد: این طرح توانسته بحث مهاجر معکوس را نیز رقم بزند.

 

کد خبر 1024285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha