سلامت همراه در جلب مشارکت عمومی در حوزه سلامت موثر است

باقری لنکرانی گفت: سلامت همراه می تواند زمینه ای برای پاسخگویی به پرسش های عمومی در حوزه سلامت و جلب مشارکت عمومی در این زمینه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کامران باقری لنکرانی»، امروز (شنبه 18 بهمن) در نشست رسانه ای چهارمین کنگره بین المللی سلامت همراه با تبریک دهه مبارک فجر و حتی در زمینه واکسن در کشورها، همچنان این بیماری سیر صعودی دارد.

رئیس چهارمین کنگره سلامت همراه افزود: مراقبت از بیماران در منزل و ارتقای کیفیت خدمات از دغدغه های نظام سلامت است و سلامت همراه به علت ضریب نفوذ بالا در جوامع در شرایط حاضر مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی اضافه کرد: تلاش برای کنترل قرنطینه بیماران و بیماریابی فعال از محورهای مرتبط با سلامت همراه است که از ماه های نخست شیوع این بیماری توسط وزارت بهداشت و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور آغاز شده است.

وی ادامه داد: در کنار این محورها، سلامت همراه می تواند زمینه ای برای پاسخگویی به پرسش های عمومی در حوزه سلامت و جلب مشارکت عمومی در این زمینه باشد.

 

باقری لنکرانی با اشاره به پیگیری برای ایجاد بیمارستان های مجازی در حوزه سلامت همراه بیان کرد: با ایجاد ای بیمارستان های مجازی امکان پایش دقیق سلامت بیمار در منزل ایجاد می شود.

رئیس چهارمین کنگره سلامت همراه ادامه داد: فناوری های اطلاعاتی نقش سازنده ای در ارتقای سلامت جامعه دارد و حفظ سطوح محرمانگی و آزادی مخاطبان و کاربران فناوری های سلامت همراه نیز در این دوره از کنگره مورد توجه قرار می گیرد.

«سید جلیل معصومی» نیز در این نشست گفت: افزایش گرایش به مراجعه غیرحضوری با بهره گیری از رسانه های مجازی از پیامدهای شیوع کروناست.

رئیس مرکز رشد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: در این دوره از کنگره 10 سخنرانی با حضور مجازی مهمانانی از کشورهای سوئد، آمریکا، استرالیا، قطر، ترکیه و پاکستان ارائه می شود و ۱۲ استاد دانشگاه کشور در این برنامه به عنوان سخنران حضور دارند و ۵۲ سخنرانی اصلی، هفت میزگرد علمی و چهار کارگاه آموزشی نیز برگزار می شود.

خاطر نشان می شود، چهارمین دوره از کنگره بین المللی سلامت همراه، به صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از 28 تا 30 بهمن برگزار خواهد شد.

کد خبر 1024290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha