میزان موارد بستری مبتلایان کرونا در خوزستان به سه برابر افزایش یافت

شریعتی از افزایش سه برابری موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان خبر داد و با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی در استان همچنان ادامه دارد گفت: عمده چرخه انتقال ویروس ناشی از رفت و آمدهای خانوادگی است و ادامه این روند وضعیت را بدتر هم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (شنبه ۱۸ بهمن) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استانداری خوزستان اظهار کرد: موارد بستری در استان از ۸۵ نفر به ۲۶۰ نفر رسیده و سه برابر شده است.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه اگر غفلت کنیم و این غفلت را ادامه دهیم با پیک شدیدی مواجه خواهیم شد افزود: هر چند مردم خسته شده اند اما سلامت افراد از هر چیزی بالاتر است و باید جلوی عادی انگاری گرفته شود. 

 

وی اضافه کرد: شرایط فعلی نشان از آن دارد که فرمانداران اهتمام لازم را به خرج نداده و تذکرات لازم را به دستگاه ها نداده اند و عادی انگاری شده است؛ بیماری های عفونی با یک غفلت می تواند یک افزایش انفجاری ایجاد کند و همه تلاش های قبلی را هدر دهد. 

 

شریعتی با انتقاد از پیک شدید بیماری در شهرستان شادگان بیان کرد: چرا شادگان باید دچار چنین وضعیتی شود و شاخص های آن تا این حد پایین باشد؟ این امر نشان‌دهنده کم توجهی مسئولان در این زمینه است که به دنبال آن مردم هم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل انگاری کرده اند.   

 

وی تصریح کرد: شادگان وضعیت نامطلوبی دارد، روند شیوع و تست های مثبت بسیار نگران کننده است از این رو از بهداشت شهرستان می‌خواهیم گزارش دلایل این وضعیت را تهیه و ارائه کنند.

 

استاندار خوزستان ابراز کرد: در شادگان به پیشنهاد علوم پزشکی قرنطینه منطقه ای اعمال و به صورت ویژه اعمال محدودیت می‌شود؛ همچنین تشییع جنازه ها و ازدواج از طریق ظرفیت شیوخ و نخبگان باید متوقف شود. 

 

وی با اشاره به اینکه این شرایط قابل قبول نیست عنوان کرد: در مورد اهمیت طرح شهید سلیمانی هم بارها صحبت شد و ضمن تقدیر از دستگاه هایی که پشتیبانی خوبی داشتند به همه دستگاه ها هشدار داده و تاکید می‌کنم که این پشتیبانی را ادامه دهند و کم کاری در اجرای این طرح تحت هیج بهانه ای قابل قبول نیست. 

 

شریعتی ادامه داد: شرایط در پارک ها جای نگرانی دارد و بسیار شلوغ شده است، از مردم می‌خواهیم رعایت کنند و جان عزیزان خود را به خطر نیندازند، بالاخره واکسن به تدریج در حال وارد شدن است و واکسن داخلی هم به زودی می‌رسد و خواهشمندیم مردم این چند ماه دیگر هم تحمل کنند تا ایمنی زایی ایجاد شود. 

 

وی اذعان کرد: عمده چرخه انتقال ناشی از رفت و آمدهای خانوادگی است و ادامه این روند وضعیت را بدتر هم می‌کنند از همه مردم استان تمنا می‌کنیم، معاشرت های خود را به صورت مجازی انجام دهند تا با شروع و تداوم واکسیناسیون روند شیوع بیماری مهار شود. 

 

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطر نشان کرد: وقتی در اجرای پروتکل ها سخت گیری لازم را نداشتیم مشخص است که روند بیماری افزایشی شود.

 

وی از نیروی انتظامی خواست ممنوعیت تردد بعد از ۹ شب را با جدیت بیشتری اجرا کنند و گفت: محدودیت های لازم در تفرجگاه ها و پارک‌ها به ویژه در ایام تعطیلی اعمال شود و در شهرهای ورودی استان سخت گیری بیشتری شود؛ همچنین محدودیت ها در آرامستان ها دوباره برقرار شود و سازمان صمت و شهرداری ها بازارهای شلوغ را مدیریت کنند. 

 

استاندار خوزستان اضافه کرد: تالارها به دلیل عدم رعایت پروتکل ها در شهرستان هایی که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اعلام کند تعطیل شود؛ همچنین منع تردد شبانه در همه استان با جدیت اعمال شود و اصناف تا ۹ شب امکان فعالیت دارند.  

 

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه بین المللی اهواز نیز باید تعطیل شود تصریح کرد: میز خدمت نیز در نماز جمعه ها با توجه به اینکه منجر به تجمع می‌شود نباید باشد تا شرایط به وضع مناسب تری برسد، همچنین باشگاه های ورزشی سالنی در شهرهای زرد باید بسته شود.  

 

شریعتی با بیان اینکه فرمانداران مسئول و پاسخگوی اجرای مصوبات هستند ابراز کرد: برای پیشگیری از انتشار بیماری در مراسم تشییع و خاکسپاری قبل از تحویل پیکر متوفی باید تعهدات لازم از بازماندگان اخذ شود و نظارت لازم صورت گیرد.  

 

وی یاد آور شد: از صدا و سیما و رسانه ها تشکر می‌کنیم و انتظار داریم اطلاع رسانی ها بیش از پیش صورت گیرد تا عادی انگاری ها کنار گذاشته شود.

 

کد خبر 1024298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha