آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران از ۲۱ بهمن

نمکی گفت: واکسیناسیون کرونا در ایران از روز سه شنبه ۲۱ بهمن با تزریق واکسن کرونا به اولین گروه هدف که خط مقدم دفاع سلامت هستند، شروع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، سعید نمکی صبح امروز در آیین رونمایی از کارآزمایی بالینی واکسن موسسه سرم و واکسن رازی گفت: واکسن سازی کار بسیار پیچیده ای است که بخشی از آن آزمایشگاه است و بخشی از آن تولید صنعتی است که هر کدام از آن کار بسیار بسیار پیچیده ای است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: انستیتو رازی و پاستور 2 مرکز علمی پژوهشی و تولیدی منطقه بودند و زمانی که ما واکسن می ساختیم هیچ کشوری توانایی ساخت واکسن نداشت.

 

وی گفت: یکی از نکات مثبت بحث کویید 19 این بود که ما بحث ساخت واکسن را دوباره در ایران شروع کنیم و در ماه های آینده  ایران یکی از قطب های مهم واکسن دنیا خواهد شد و ریل گزاری این امر صورت گرفته است. روزی کویید 19 به پایان می رسد ولی با زیرساخت های ایجاد شده ما برای ساخت واکسن همه بیماری های نوپدید آماده ایم.

 

نمکی بیان کرد: روز سه شنبه واکسیناسیون کویید ۱۹ در ایران آغاز می شود و با توجه به اینکه قول داده بودیم قبل از 22 بهمن واکسیناسیون مردم را شروع کنیم، واکسنی که انتخاب کردیم از سبد کواکس بود که 16 میلیون و 800 هزار دوز بود ولی جوابگوی ما نیست؛ به همین دلیل واکسن های دیگر را از کشورهای دیگر انتخاب کردیم که یکی همان واکسن اسپوتینک بود، هرچند به ما تاختند ولی همین الان آمریکایی ها و اروپایی ها داوطلب خرید این واکسن هستند.

 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: 2 اصل را در خرید واکسن در نظر گرفتیم که یک فاز 3 آن واکسن انجام شده باشد و شرط دوم آن بود که حتما باید 5-6 کشور معتبر این واکسن را تست کرده باشند و شروع به واکسینه کردن مردم نمایند و روز سه شنبه اولین گروه هدف که خط مقدم دفاع سلامت هستند، واکسیناسیون آنها شروع می شود و سپس کادر سلامت، افراد آسیب پذیر و سالمندان واکسینه می شوند.

 

کد خبر 1024443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha