تربیت استعدادهای حوزه فیلمسازی با برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزشی

حیاتی از برگزاری کارگاه آموزشی مستندسازی توسط حوزه هنری خوزستان گفت: هدف ما این است که استعدادهای هنر فیلمسازی استان با طی کردن یک پروسه بلندمدت آموزشی بتوانند به چرخه تولید حرفه‌ای هنر سینما و فیلمسازی استان و کشور وارد شوند.

«علی حیاتی» در حاشیه برگزاری کارگاه تخصصی مستندسازی توسط حوزه هنری خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: این کارگاه به منظور کشف و پروش علاقه‌مندان و استعدادهای نوجوان و جوان استان در حوزه مستندسازی و فیلمسازی برگزار شده است.

 

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه با وجود بیماری کرونا ولی استقبال از این کارگاه خوب بوده افزود: حدود 40 نفر از سراسر استان همچون اهواز، آبادان و خرمشهر در این کارگاه‌های آموزشی دو روزه شرکت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه این کارگاه‌ها در رشته‌های مستندسازی، عکاسی، فیلمبرداری و تدوین برگزار شده تصریح کرد: هنرجوها در حال حاضر مرحله اول آموزش را طی می‌کنند و در مراحل بعدی این دوره‌ها به شکل پیشرفته‌تری برگزار می‌شود.

 

حیاتی با بیان اینکه هدف ما این است که استعدادهای هنر فیلمسازی استان با طی کردن یک پروسه بلندمدت آموزشی بتوانند به چرخه تولید حرفه‌ای هنر سینما و فیلمسازی استان و کشور وارد شوند اضافه کرد: سید حمید موسوی، مهدی طرفی، میلاد معصومی و علی یونس‌زاده به ترتیب آموزش فیلمبرداری، مستندسازی، عکاسی و تدوین را بر عهده داشتند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از تولیدات هنری در سراسر کشور تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و بیشتر فعالیت‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود عنوان کرد: تلاش ما این است به سمت تولید آثار جدی و حرفه‌ای کوتاه برویم و بتوانیم آثار باکیفیتی تولید کنیم.

 

کد خبر 1024461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha