۳۵ خانوار دارای دو فرزند معلول از مسکن برخوردار شدند

مدیر اداره بهزیستی شیروان گفت: همزمان با ایام مبارک دهه فجر، ۳۵ خانوار دارای دو فرزند معلول تحت پوشش بهزیستی شیروان، از مسکن برخوردار شدند.

«علی اکبر آرام» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: در این ایام ۷۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان تحویل داده شد.

 

مدیر اداره بهزیستی شیروان بیان کرد: از این تعداد واحد مسکونی، ۲۳ باب در روستا، ۱۲ باب در شهر و ۳۵ باب برای خانوارهای دارای دو فرزند معلول در مسکن مهر کوی وحدت شیروان واگذار شد.

 

آرام با بیان اینکه ساخت مسکن مددجویان با همکاری بهزیستی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و مجمع خیرین انجام شده است، عنوان کرد: برای هر واحد مسکونی ۶۰۰ میلیون ریال با همکاری نهادهای مزبور و ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اینک ۳۵ مددجوی این شهرستان برای دریافت مسکن پشت نوبت هستند که با اداره راه و شهرسازی مکاتباتی  برای جانمایی  زمین در طرح مسکن ملی انجام شده و ۳۵ خانوار دارای معلول دیگر شناسایی شده اند که پیگیر مکان و انجام قرارداد هستیم.

 

 وی ادامه داد: برای احداث هر واحد مسکونی شهری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، روستایی برای خانوار دارای دو معلول ۸۵۰ میلیون ریال، شهری و روستای برای خانوار تک معلول ۱۰۰ میلیون ریال از طرف بهزیستی  و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات روستایی پرداخت می شود.

 

به گفته آرام، بهزیستی شیروان سه هزار و ۷۰۲ معلول را زیر پوشش دارد که از این تعداد ۴۷نفر دچار اختلالات بینایی، ۱۹ نفر صوت و گفتار، ۹۰۵ نفر ذهنی، ۴۲۶ نفر شنوایی، هزار و ۴۷۰ نفر معلولان ذهنی و جسمی و ۵۱۱ نفر دچار اختلالات روانی هستند.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

کد خبر 1024465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha