افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش آموزی در بستر فضای مجازی از مزار شهید سلیمانی برگزار شد

آیین افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش آموزی به مقصد استان های کرمان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، خوزستان، هرمزگان و بوشهر در بستر فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، یکشنبه (۱۹ بهمن) آیین افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش آموزی برای استان های کرمان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، خوزستان، هرمزگان و بوشهر در بستر فضای مجازی و با حضور سردار مطهری، مسئول سازمان اردویی وگردشگری بسیج مستضعفین از جوار مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

 

 

 

در این مراسم صدیقه مرادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: یکی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش در جهت توسعه و ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی است.

 

 

 

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: هرساله براساس سند تحول بنیادین، دانش آموزان را جهت الگوگیری و ارتباط آن ها با شهدا به مناطق جنگی اعزام می کنیم زیرا بعد از ائمه اطهار، شهدا بهترین الگو و سرمشق برای دانش آموزان هستند.

 

 

وی افزود: در حوزه پرورشی و بسیج دانش آموزی وظیفه داریم فرهنگ ایثار و شهادت را در دانش آموزان تقویت کنیم زیرا یکی از مهمترین عواملی که از آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند، فرهنگ ایثار و شهادت و الگوگیری از شهدای بزرگوار است.

 

 

مرادی با بیان اینکه در دین اسلام و فرهنگ تشیع، عامل حیات و پویایی جامعه شیعه، شهادت است؛ ادامه داد: امروز در سال 99، پایگاه راهیان نور دانش آموزی از طریق فضای مجازی افتتاح می شود تا این درس عملی و ارتباط با شهدا به دلیل وجود بیماری منحوس کرونا به فراموشی سپرده نشود و هیچ فعالیتی در حوزه پرورشی به خصوص در رابطه با توسعه و ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت بر زمین نماند.

کد خبر 1024570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha