افتتاح پارک فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس در دهه فجر

بابایی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های دهه فجر، افتتاح پارک فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس است، گفت: این پارک در روز سه شنبه ۲۱ بهمن ساعت ۹ صبح افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مظاهر بابایی»، امروز (شنبه 19 بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال دهه فجر با سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) مقارن بود، گفت: امسال ستاد کارگروه دانشگاهی ستاد دهه فجر به عهده جهاد دانشگاهی بود و برنامه های خوبی در این حوزه شاهد هستیم و هدف از برنامه ها استفاده از ظرفیت مجازی دانشگاه ها بود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس با اشاره به اینکه نوع برنامه ها با توجه به شیوع بیماری کرونا متفاوت بود، تاکید کرد: با توجه به اولویت ها، برنامه های شاخصی دیده شده است و سعی شده همه افراد از آن استفاده کنند.

رئیس کارگروه دانشجویی ستاد دهه فجر فارس با اشاره به اینکه برای زنان برنامه های مختلفی دیده شده است، تاکید کرد: 90 مرکز آموزش عالی در فارس وجود دارد که بیش از 2 هزار برنامه در نظر گرفته شده و در این ایام در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های دهه فجر، افتتاح پارک فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس است، اضافه کرد: اقتصاد صنایع فرهنگی یک منبع تمام نشدنی در این حوزه است و با توجه به اینکه بیش از 70 نوع صنایع دستی در فارس وجود دارد که شاخص استان است و با توجه به قدمت تاریخی مذهبی استان، این پارک شکل گرفت.

بابایی گفت: مقرر بود که این پارک در جهاد دانشگاهی است که با هدف ظرفیت سازی برای اشتغال فارغ التحصیل گردشگری و علوم اجتماعی افتتاح می شود و توسعه کارآفرینی فرهنگی و حمایت از فعالیت های دانش بنیان خلاق، ایجاد تعامل موثر میان اندیشمندان و محققان در حوزه های فرهنگی هنری و همچنین جلب حمایت سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای توسعه صنایع خلاق از ماموریت های این پارک است.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که این پارک در روز سه شنبه 21 بهمن ساعت 9 صبح افتتاح می شود، تاکید کرد: هیچ بودجه و اعتباری برای این پارک تامین نشده است و کل بودجه را خود واحد جهاد دانشگاهی فارس تقبل کرده است.

بابایی افزود: یکی از بحث هایی که مجموعه جهاد دانشگاهی فارس داشته است راه اندازی خط تولید عصاره گیاهان محمدی بوده است که این طرح به عنوان طرح فناورانه ملی ثبت شده است.

وی پیرامون درآمدهای موسسه بانک خون بند ناف «رویان»، بابت فعالیت های پژوهشی کشور اختصاص می یابد و بودجه آن نسبت به هزینه های استان زیر 10 درصد است، اضافه کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی انتشارات جهاد دانشگاهی را دارد که در فارس این شعبه را داشتیم که تعطیل شده بود که سال آینده شعبه جهاد دانشگاهی شیراز انتشارات دوباره راه اندازی می شود.

بابایی اظهار کرد: همایش شهود قدسی بهار آینده برگزار می شود.

 

کد خبر 1024602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha