شرایط تحریم و  کرونا نگرانی های ما را نسبت به دانش و فناوری کاهش داد

غلامی با بیان اینکه شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا نگرانی های ما را نسبت به دانش و فناوری کاهش داد، تصریح کرد:فعالیت دانشگاهیان را در حل مشکلات کشور در این دوران شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «منصور غلامی» در مراسم تقدیر از برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره خوارزمی و بیست و دومین جشنواره جوان خوارزمی که به صورت آنلاین برگزار شد، توجه به نیروی انسانی کارآمد را مسیر توسعه هر کشور دانست و گفت: نیروی انسانی سرمایه اصلی هر کشور است.
 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: گام های بلندی را در مسیر تبدیل دانش به ثروت برداشته ایم اما برای توسعه پایداری دانش بنیان و اقتصاد در بستر فناوری راه های زیادی را در پیش داریم.
 
وی با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری از مراکز علم و فناوری گفت: توجه به دانشگاه ها موجب می شود تا نگرانی هایی که درباره شرکت های دانش بنیان وجود دارد، حل شود و یکی از دلایلی که باعث شده تا آن حد از اهدافی که داریم رخ ندهد، کم توجهی در امر مسایل پیش رو است.  
 
وی با بیان اینکه شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا نگرانی های ما را نسبت به دانش و فناوری کاهش داد، تصریح کرد:فعالیت دانشگاهیان را در حل مشکلات کشور در این دوران شاهد بودیم همین مسئله نگرانی های ما را کاهش داد. دانشگاهیان باید از مسیرهای سخت به خوبی عبور کنند و شاید در آینده دوباره این شرایط تکرار شود؛ بنابراین باید ظرفیت ها را برای آینده شناسایی و تقویت و حفظ کنیم.
 
وی جشنواره خوارزمی را فرصتی برای معرفی نخبگان و نقش آنان در توسعه اقتصاد دانش بنیان دانست و گفت: امیدواریم هر سال به جمعیت نمونه های موفق علم و دانش اضافه شود.
 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انتقاد از کم توجهی به علوم انسانی بیان کرد: در دنیا نخبگان را به سمت بحث های مدیریتی و مباحث فکری و علوم انسانی دعوت می کنند اما در کشور مورد غفلت قرار گرفته اند.
 
وزیر علوم با اشاره به ایجاد صندوق پژوهش و فناوری ملی گفت: امیدواریم بتوانیم این طرح را در سال جاری اجرا کنیم. با وجود اینکه در سال های گذشته پیگیری هایی داشتیم اما به نتیجه مطلوبی نرسیدیم.

کد خبر 1024632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha