برنامه های فرهنگی شیراز باید در شان سومین حرم اهل بیت (ع) باشد

نجابت گفت: برنامه های فرهنگی شیراز باید در شان سومین حرم اهل بیت (ع) باشد و هویت تاریخی و مذهبی شیراز در آن لحاظ شده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح‌الله نجابت»، امروز (یکشنبه 18 بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) گفت: برنامه های فرهنگی شیراز باید در شان سومین حرم اهل بیت (ع) باشد و هویت تاریخی و مذهبی شیراز در آن لحاظ شده باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اشتراکات برخی برنامه‌های فرهنگی در دست اجرا در شهر شیراز با سند 2030، غیر قابل انکار است و ایجاد نگرانی می کند.

وی اضافه کرد: تدوین سند 2030 در برنامه های یونسکو، تغییر ذائقه فرهنگی ملت‌های اسلامی همچون ایران است و اجرای چنین طرح هایی پیاده‌سازی الگوهای توسعه غربی و لیبرالی در جامعه ما و مغایر با ارزش های اسلامی و انقلابی هستند و در شان شهر ما به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نیستند.

نجابت تصریح کرد: در مورد اجرای برخی طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی در شهر شیراز نگران هستم و رویدادهای فرهنگی در شهر باید با هویت اسلامی و ایرانی ما منطبق باشند.

وی با دعوت از اعضای شورای فرهنگ عمومی فارس برای نظارت دقیق بر طرح ها و پروژه های فرهنگی در دست اجرا در شهر شیراز عنوان کرد: اگر اقدام موثری برای اجتناب از روال های نامناسب کنونی  در این زمینه انجام نشود، نقدهای خود را در این خصوص با مردم و اصحاب فرهنگ در میان خواهم گذاشت.

کد خبر 1024638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha