ساختمان جدید اداره کل پزشکی قانونی استان زنجان افتتاح شد

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، صبح امروز در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان زنجان، استاندار زنجان و معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی ساختمان جدید اداره کل پزشکی قانونی استان زنجان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی در آیین افتتاح این مرکز اظهار کرد: نیازی به ایجاد آزمایشگاه ژنتیک در کل کشور وجود ندارد چرا که از میان ارائه خدمات آزمایشگاهی پزشکی قانونی در رابطه با اجساد، درصد کمی از خدمات این سازمان را تشکیل می دهد.

 

سید امیرحسین مهدوی با اشاره به اینکه آزمایشگاه ژنتیک در ۲۱ استان کشور فعال نیست، ادامه داد: ۱۰ آزمایشگاه مرجع ژنتیک قانونی در کل کشور برای کشف جرم خدمات می‌دهند.

 

به گفته وی، سم شناسی قسمت عمده خدمات پزشکی قانونی و معاینات اجساد را تشکیل می دهد و در پرونده های جنایی نقش مهمی دارد که در زنجان نیز مانند بقیه استانها انجام می‌شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آزمایشگاه های پزشکی قاونی تمامی مراکز استانها مثل زنجان از تجهیزات و نیروهای انسانی لازم برخوردار است، گفت: با راه اندازی آزمایشگاه‌های سم شناسی و سرولوژی که در اداره پزشکی قانونی زنجان، این استان نیاز به ارسال نمونه به مرکز ندارد.

 

در ادامه استاندار زنجان با اشاره به نقش مهم پزشکی قانونی در مواقع بروز حوادث، گفت: نقش اثرگذار این مجموعه در مواقعی که حوادث رخ می‌دهد، باعث صدور آرای متقن می‌شود.

 

فتح الله حقیقی ادامه داد: صدور آرای متقن از سوی پزشکی قانونی برای حوادث مختلف، حاکی از فعالیت‌های ارزشمند و حساس این سازمان است و این سازمان برای امور قضایی بسیار مهم است.

 

به گفته وی، یکی از حساس‌ترین وظایفی که پزشکی قانونی بر عهده دارد، شناسایی هویت افرادی است که دچار حادثه شده‌اند و این موضوع برای خانواده‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

کد خبر 1024663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha