حمایت مالی بنیاد احسان از ایده های نوآورانه در تشکیل خانواده و جمعیت

سلیمانی با بیان اینکه تاکنون قریب به ۱۰۰ ایده نوآورانه رویداد مثبت ۲ به بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام رسیده است، گفت: بنیاد احسان از ایده های نوآورانه در تشکیل خانواده و جمعیت حمایت مالی می کند.

سلیمانی، مدیرعامل بنیاد احسان (ستاد اجرایی فرمان امام) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد فعالیت این بنیاد در موضوع تشکیل خانواده و رویداد مثبت 2 گفت: بنیاد احسان یک سکو و پلتفرم باز اجتماعی برای موضوعات مهمی همچون تشکیل خانواده تشکیل داده است که انقلاب اسلامی در آن قدری عقب مانده است و هنوز ما نتوانسته ایم این موضوع را در فضای عمومی جامعه به یک گفتمان تبدیل کنیم.

 

مدیرعامل بنیاد احسان تصریح کرد: اولین موضوع در این گفتمان موضوع جمعیت است که با بررسی های انجام شده در این موضوع به این نتیجه رسیدیم که ما در حوزه جمعیت دارای ضعف در ایده های ناب جمعیتی هستیم و تنها پنج یا شش ایده ثابت در جامعه وجود دارد که در مورد آن صحبت می شود و هنوز این ایده ها نتوانسته اند با بدنه جامعه ارتباط مطلوبی برقرار کنند.

 

سلیمانی با اشاره به برگزاری رویداد ملی مثبت 2 گفت: این رویداد جریان ملی ایده یابی از فضای عمومی کل کشور است که در این مدت کوتاه از برگزاری این رویداد (دهم بهمن) تاکنون ایده های خوبی به دبیرخانه رسیده است.

 

وی گفت: این رویداد با توجه به پراکندگی جمعیت و تنوع در فرهنگ و بوم های مختلف برگزار می شود و اگر بتوانیم با نگاه جغرافیایی از میان ایده های رسیده نهادهایی را در استان ها ایجاد کنیم که کار آنها تولید ایده و فرهنگ سازی در حوزه جمعیت و خانواده باشد در این صورت جریان خودجوش برای تشکیل خانواده ایجاد می شود و در پی آن گفتمان های جدید در حوزه های مساجد، مبلغین و جریان عمومی برای آن به وجود می آید.

 

سلیمانی تصریح کرد: در بنیاد احسان یکی از وظایف ما این است که مسایل مغفول اجتماعی را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم. در این صورت با هدایت های رهبر انقلاب می توانیم امیدوار به حل مسایل و مشکلات جامعه باشیم.

 

وی گفت: در رویداد مثبت 2 نیز فراخوانی اعلام شد تا کسانی که در این رویداد ایده مشخص یا حرفه ای دارند، طرح ها و ایده های خود را به بنیاد احسان ارایه می دهند. پس از شناسایی و داوری اولیه ایده ها در فاز پیش شتاب دهی و شتاب دهی می شوند و پس از آن در مرحله اجرایی قرار می گیرند که در این مرحله صندوق نوآوری اجتماعی بنیاد احسان ورود می کند و سرمایه گذاری اولیه برای نتیجه رسیدن ایده انجام می دهد. 

 

سلیمانی خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم تا پایان رویداد قریب به 300 طرح و ایده در حوزه خانواده و جمعیت جمع آوری شود و در مدت کوتاه اعلام فراخوان تاکنون قریب به 100 طرح و ایده نوآورانه در حوزه خانواده و جمعیت رسیده است.

کد خبر 1024682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha