حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی بانوی مسلمان است

صادری شخصیت همسر امام خمینی(ره) را نمونه ای کامل از انسان مومن از دیدگاه اسلامی و نمونه زن سالم و متعادل از دیدگاه روانشناسانه عنوان کرد و گفت:حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی بانوی مسلمان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مریم صادری» امروز(۱۹ بهمن) در نشست خوانش کتاب «عقیله انقلاب» و «بانویی از مریدان کوثر» با بیان اینکه ایام الله دهه فجر و همزمانی این ایام با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) فرصت بسیار مناسبی برای بیان فضایل و سیره مرحومه خدیجه ثقی همسر امام خمینی(ره) بود، گفت:حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی بانوی مسلمان است.

 

نویسنده کتاب بانویی از مریدان کوثر ادامه داد: در روانشناسی به لحاظ تاثیرگذاری عمومی معمولا الگوهای انسانی نزدیک تر و ملموس تر به زمان حاضر را مورد توجه قرار می دهند و در عصر حاضر نیز یکی از شخصیتهای الگوی زن مسلمان که به واقع تربیت یافته مکتب حضرت زهرا(س) بود مرحومه خدیجه ثقفی همسر حضرت امام(ره) بود.

 

نویسنده کتاب عقیله انقلاب شخصیت همسر امام خمینی(ره) را نمونه ای کامل از انسان مومن از دیدگاه اسلامی و نمونه زن سالم و متعادل از دیدگاه روانشناسانه عنوان کرد و ادامه داد: کتاب های «بانویی از میردان کوثر» و «عقیله انقلاب» بیان سیره همسرداری بانوی انقلاب با توجه به سه اصل روانشناسانه از جمله مهر محبت، احترام و تکریم و رفق و مدارا است.

 

وی تاکید کرد: در این کتابها ابتدا درباره مقام زن و اهمیت خانواده و با اشاراتی به سیره حضرت رسول در همسرداری آغاز شده است و در ادامه مصادیقی از زندگی حضرت امام در رفتار و منش همسر ایشان در زندگی عنوان شده است.

 

صادری ادامه داد: معرفی اجمالی شخصیت بانوی انقلاب، تبیین سیره شخصیتی بانوی انقلاب در حوزه عبادی و معرفتی، روشن فکری، آزاد اندیشی، ثبات اخلاقی، اخلاص، معرفت به اهل بیت، تیز هوشی، ادب و احترام، صداقت، اخلاق مداری و نظم از جمله موارد دیگر مطرح شده در این کتاب است.

کد خبر 1024687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha