۶۰ هزار نسخه خطی در اختیار مراکز پژوهشی قرار می گیرد

ضرابی گفت: ایستگاه تخصصی نسخ خطی برای مراکز پژوهشی و علمی راه اندازی شد و ۶۰ هزار نسخه خطی آستان قدس رضوی شامل تمام نسخ و جزوات قرانی به صورت رایگان در اختیار مراکز پژوهشی قرار می گیرد و در محل آن مراکز قابل استفاده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی ضرابی» امروز یکشنبه (۱۹ بهمن) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص پایگاه تخصصی نشریات؛ گفت: منابعی که وارد شده مربوط به دوره قاجار پهلوی و انقلاب اسلامی است و زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه و مجموعه 15 هزار نشریه ای که در قالب تخصصی خراسان وارد شده است را موجود داریم.


مدير فضاي مجازي سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در خصوص سرویس امانت دیجیتال بیان کرد: از ابتدای امسال ظرف مدت ۱۵ روز با اقدام ضربتی این سرویس را آماده و 10 هزار منبع را جهت امانت دیجیتال، در اختیار امانت گیرنده قرار دادیم تا فرد در مدت زمان خاص از آن کتاب استفاده نماید و بعد از آن مدت، فرد دیگری می تواند کتاب را درخواست کند. اما الان محدودیتی روی تعداد منابع نداریم و هر کدام از منابع موجود در کتابخانه قابلیت امانت را به صورت دیجیتال را دارد .

 

وی با اشاره به راه اندازی سرویس ارسال مقالات؛ اظهار داشت: امسال این سرویس راه اندازی شده و علاوه بر واتساپ همه پیام رسان ها را تحت پوشش قرار دادیم و 22 بهمن به صورت رسمی این سرویس ارائه خدمات آن شروع می شود و هر مقاله ای که در کشور تولید شده باشد به واسطه دسترسی به سرویس های اشتراک مقاله، این کتابخانه در اختیار دارد.



ضرابی بیان کرد: ایستگاه تخصصی نسخ خطی برای مراکز پژوهشی و علمی راه اندازی شد و 60 هزار نسخه خطی آستان قدس رضوی شامل تمام نسخ و جزوات قرانی به صورت رایگان در اختیار مراکز پژوهشی قرار می گیرد و در محل آن مراکز قابل استفاده است و پژوهشگران اگر پژوهشی دارند به صورت انلاین در مرکز خود بدون محدویت تعداد رایانه ، دسترسی دارند. 

 

وی با بیان اینکه در سال آینده ایستگاههای مطالعه نسخ خطی را در خارج از کشور راه اندازی می شود؛ افزود: میزان رضایتمندی مراجعان ما به کتابخانه های آستان قدس رضوی حدود ۷۰ درصد است و میزان رضایتمندی از موزه ها ¾ از ۵ بوده است و ما تلاش می کنیم تا حداکثر رضایت مندی مراجعان را داشته باشیم.



 

کد خبر 1024700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha